tisdag 24 april 2007

Senaste nytt


(En del roligt burleska bilder finns att hitta från www.knotan.com)

"I wanna be loved by you, just you, And nobody else but you, I wanna be loved by you, alone! Boop-boop-a-doop!"
TV4 har klimat och miljövecka. Bra intiativ, men varför förflytta så mycket handling och fokus till TV4 Fakta som typ ingen har.

SVT:s Kobra är det bästa man kan se av kultur på TV. Miranda July förrförra gången. David Lynch och topplistor förra gången. Idag om berättande i film, med Inarritu (den aktuelle Babel-regissören). Missade dock dagens program, men webben räddar mig än en gång. Jag är fast i Kobra. Det är så himla snyggt dessutom.

Metro skrev om grannstaden till Skövde - Falköping i söndags. Går att läsa följande:
"Falköping har röstats fram till Sveriges tråkigaste stad. Rita Stridh på turistbyrån fnissar och säger att ”jodå, det är en utmaning att jobba där”, men att de gör allt för att locka folk. Krönikören Ronnie Sandahl som påstår sig vara Falköpings ende kändis har dock inte lyckats locka dit en enda turist, utan i stället är det den medeltida tempelriddaren Arn som med hosor och hätta får göra jobbet. När filmen kommit nästa år förväntar sig Falköpingsborna tillströmning av folk från hela Norden. Skärpning, Ronnie!" (Länk)

Jag har köpt "))<>(( forever."-t-shirten nu. Så himla cool. Svart t-shirt, med rosa tryck. Jag och Mazuli hämtade den. På vägen var vi busiga. Vi försökte komma i krocksituationer med folk vi mötte, och hukade oss när cykliser cyklade förbi, samtidigt som vi skrek "aaah". Mycket kul.

Social afton med G:son, fröken Cederbom, Jochen och Hz. Trevligt.

2 kommentarer:

Mill sa...

Ja, jag vet ingen med TV4 fakta...

By the way, bor precis ovanför Röda stan. Du frågade i en kommentar hos mig :)

mazuli sa...

Det var mycket roligt att busa. Har du fått användning för alla dina brochyrer? Kanske blir kärlek för din del i ett annat land ;D Frankrike kanske?
Kram