måndag 16 april 2007

Ibland hänger inte huvudet med


"Memory. All alone in the moonlight. I can smile at the old days. I was beautiful then I remember the time I knew what happiness was. Let the memory live again"

Efter en period där jag inte hunnit med att laga ordentligt mat, handla, tvätta, städa eller något - så kände jag mig äntligen fri när den rätt lyckade damsittningen var över. Då började tänka på att börja med min b-uppsats, men samtidigit var jag sugen på allt annat jag inte hunnit med under denna tid. Så jag har legat i gräset, jag har grillat, jag har pratat med folk. Jag har försökt att städa lite. Jag har diskat.

Idag skulle jag tvätta. Bokade tid från 11-15 i mitt namn "Robert". Bokade tid från 15-19 i namnet "Klas". Men så ringde Hz och jag slängde in mina kläder i tvättmaskinen för att se gå ut och kolla lite på stan. Tiden gick, och vi bestämde oss för att laga en god sallad. Vi gick till Willys där vi träffade Mazuli, som joinade oss. Det blev en otroligt god sallad bestående av följande:

Salladsplock, soltorkade tomater, gurka, oliver, fetaost och rostade pinjenötter. Till det färskt bröd, gott vin och mineralvatten. Vi satte oss i Helensparken och njöt. Mazuli gick efter ett tag, jag och Tomas blev kvar. Mobiltelefonen ringde och det var Henrik från filmfestivalen. Då slog det mig, jag har glömt mötet! Klockan var 16.15 och 16.00 skulle jag ha haft möte med Filmstudion angående filmprogrammet i höst. Jag förklarade att jag haft ett viktigt möte innan, för att sedan stressa till Tomas för att skriva ut viktigt papper, som jag inte kunde och som det sedan visade sig att jag inte behövde. 16.30 var jag på plats, och mötet gick jättebra. Missade att avboka Complex-mötet samma tid.

Avnjöt därefter en fika på Rådhuscaféet med Tomas (Hz), och Asp. Jag bestämde mig sedan för att spela bowling med Tomas, jag vann med knapp marginal. Vandrade hemmåt, och kom då på att jag missat basketträningen, som jag skulle till och även låsa upp för utbytesstudenterna. Kom istället hem och satte mig för att skriva färdiga filmförslag till filmfestivalen. Kom därefter på att jag glömt tvätten! Sprang upp till tvättrummet (19.45), två tjejer stod där och skrattade åt mig, jag tog min tvätt. Då sa de att jag kunde använda torksskåp och tumlare en timme om jag ville. Gick ner från tvättstugan och pysslade vidare med filmer till filmfestivalen. Rostade några smörgåsar, men kom på att jag skulle hämta videoutrustning som jag glömt på Kåren i lördags. Ringde Markus, gick på promenad med Hoddis till Kåren. Kom tillbaka med utrustningen - käkade mina rostade mackor med räkost. Och då kom jag på att jag skulle hämta min tvätt från tumlare och torkskåp. När jag kom dit hade tjejerna tömt torkskåpet med tjocka tröjor, och tumlaren med handdukar. Jag plockade ihop allt och gick in till mig.

Varför ska allt vara så svårt. Kan jag inte få ha lite trevligt utan att glömma en massa. Men det var en rolig dag i alla fall.

Nu skriver jag i min blogg, snart ska jag börja med uppsatsläsande och kanske lite skriva. Imorgon ska jag skärpa mig på alla fronter av glömska. Oj vad jag är sugen på att se på film förresten, det var ju otroligt länge sedan.

6 kommentarer:

mazuli sa...

Sicken virrpanna du är Robbie. Thats what I love about :D

BTW, kollat posten på ett tag?

Anonym sa...

just det, tvätten ja, hade inte jag en tanke på heller. fast jag tvättar ju aldrig, istället låter jag mina vänner köpa vita casual shorts för 800:- när de gamla är smutsiga.

tomas

mazuli sa...

tomas: du borde köpt dom GULA. Nu kommer du liksom gå runt hela sommaren o vara otrendig. Det går ju inte.
Men jag tycker om dig ändå....eller jag menar.

Anonym sa...

Gula? Är du dum i huvudet? Det attraherar ju getingar.

// Jonas

Robert Karlsson sa...

Det var ju jag som köpte Tomas byxor! Jag köpte de vita så han inte kunde vara trendig i sommar. Så slipper jag konkurrens från honom när vi är ute på puben och tänder festbloss, och tjejer tittar imponerat - för att sedan låta Tomas få all uppmärksamhet.

Robert Karlsson sa...

Gult attraherar Anna Rogerstam också, liksom lila fleecetröjor från Dressman och Manchesterbyxor som man inte får tvätta på ett halvår.