torsdag 26 april 2007

Idag blir jag vald chefredaktör

Klockan 18.00 börjar det. Det är ryktas om att det kommer att hålla på till midnatt. Allt för ett mål, att bli invald som chefredaktör, och tala om motnominerade, till vår studenttidning Kårkatt. För det är i stort sett klart, då det inte finns fler nominerade som tackat ja, men även om det skulle finnas fler nominerade som tackat ja, så är det ingen som skulle passa bättre som chefredaktör än mig nästa år, åtminstone så känns det så (jag gillar inte att slå mig på bröstet i vanliga fall). Jag har stött på dåligt ledarskap och bra ledarskap under mina två år här i Skövde, som medlem i föreningsliv. Jag hoppas jag ska kunna bli inspirerad av de bra. Mazuli kandierar till Sexmästeristyrelsen som Phestmästare (det stavas så). Jag håller tummarna.

Jag vaknade för en halvtimme sen, 12.54. Jag arbetade nämligen på Kårhuset (studentpuben), igår och kom i säng först vid 05.00. Det var rätt så kul att arbeta igår, även om jag varken fick stå i mobila baren andra passet och sjunga karaoke, gå plock andra passet eller jobba samma pass som min absoluta favorit i vår grupp - Emma! Slavar (de som går en lärningsperiod och som måste arbeta på varje pass för att invald sexmästerist) plockade de bästa posterna, och det som sedan blev över var jag för långsam på att ta.

Det var en del roliga som var på puben igår. Hz, G:son, fröken Cederbom och Jochen hade grillat innan (som jag ju då inte kunde vara med på). Pusstjejen och alltid lite virriga men otroligt roliga Evelina.

3 kommentarer:

Micaela sa...

Grattis, hoppas du blev chefredaktör :) Slitet jobb på kåren, men det brukar oftast vara väldigt skoj där - eller ja, jag har aldrig varit på Skövdes studentkår. Tror dock inte att det skiljer sig så mkt från kår till kår.

mazuli sa...

Grattis till chefredaktörposten :D Du kommer göra ett mycket bra jobb.

Anonym sa...

...not.