fredag 20 april 2007

Jag vill


Jag vill köpa kritor och måla torget rött, gult, grönt, blått, svart, vitt, rosa, lila. Jag vill skriva vackra ord. Jag vill skriva fula ord. Jag vill svära. Jag vill skrika. Jag vill rita och måla. Jag vill skratta. Jag vill gråta. Jag vill sätta upp en biografprojektor mot en vägg och se på film en ljummen sommarkväll. Höra syrsorna spela. Se random-människor sitta på asfalten. T-shirt. Piké. Skjorta. Hood. Allt i randigt. Solglasögon i 80-talsstil. Jeans som man inte får tvätta på ett halvår. Manchesterbyxor från Tyskland. Klänning med blommigt mönster. Strumpbyxor som slutar på samma bennivå som killens 3/4-byxor. Sneakers. Converse. Vans. Jag vill se folk kramas. Jag vill se en tjej luta sig mot en killes axel. Han tar hennes hand. Han ritar hennes hands konturer med sitt finger på hennes hand. Han slickar på ett av hennes hårstrå. Hon ser honom ta sig in i hennes lägenhet. Det drar till i draperiet. Det är bara katten. Det ringer på dörren. Hon står med kinden tätt emot honom, det är bara en dörr emellan. Han skriver en lapp. Hon blir ledsen. Hon måste ta chansen. Hon öppnar dörren. Där står han. Hon tar med honom in. Hon pussar honom på mungipan. Hon pussar honom på halsen, ungefär där hakan slutar, fast närmare örat. Hon pussar honom på ögonbrynet. Titta på stjärnorna. Somna på en grön kulle. Det doftar Burberry och majblommor.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint inlägg!
...not

Skoja bara!

*Tar tag i datorn på båda sidorna om skärmen, putar med munnen, kisar med ögonen och säger: Du är sååå fiiiiin, du är såååå fiiiiin*

En upplysning bara: Strumpbyxorna som slutar på samma bennivå som killens 3/4-byxor heter leggings.

Anonym sa...

Signerat Tomas

Kerstin sa...

Underbar illustration. Du som gjort den?

Joakim Aspelin sa...

Jag som har gjort illustrationen, Magnus snodde den från våran blogg, men han har inte gått i skolan så han vet inget om upphovsrätt. Därför tänker jag inte vidta åtgärder.

Mill sa...

Länkade till dig i ett inlägg. Hoppas det är ok. Om inte hojta, så tar jag bort det!

Robert Karlsson sa...

Ja, leggings heter de ja.

Det är inte jag som gjort illustrationen, men jag tycker den är väldigt fin.

Det är självklart mer än ok att länka till min blogg. Jag blir bara glad :-).

Anonym sa...

Jeans ska tvättas max en gång om året! Om dom ska få den där snygga slitningen. =)

Robert Karlsson sa...

Det sa min jeansförsäljare också, så länge man inte använder jeansen varje dag då är det acceptabelt att tvätta dem efter tidigast en halvår.