söndag 29 april 2007

Dagen då jag blev svartvit


"How come I'm still in black and white? What? I've had, like, ten times as much sex as the rest of these girls, and I still look like this. I mean, they spend, like, an hour in the back seat of some car and all of a sudden they're in Technicolor? I don't know. Maybe it's not just the sex."

Ja, jag blev chefredaktör för Kårkatt. Fick samtliga röster på mig, nu ska jag ta tillvara på detta och göra ett bra jobb. Wiiee!

Jag var på samkväm med Skövdes Sexmästeri igår (vi som arbetar på Kåren), på ett jättefint ställe kallat Aspö Gård. Det var alkohol-fritt vilket jag tyckte var väldigt bra, då ofta alkhol har en verkan att hamna i fokus. Vi spelade boule, solade, pratade, spelade UNO, grillade, spelade Disney-TP, busade, hade kuddkrig, kittlade varandra och hade allmänt döskoj. Jag och Mazuli var även på en promenad i området, och upptäckte att ett viss lykstolpe ljus gjorde att vi såg ut att vara i svartvitt! Det hur coolt som helst, kändes som vi var med i Pleasentville. Min jätteröda hood, blev helt plötslig grå. Tidigare på dagen hade jag haft vattenkrig med Hoddis och Mazuli :-).

Idag spelade jag frisbee med Mattias Bolander och Franck, åt glass och njöt av vädret. Såg även filmen "Offside" som jag tyvärr blev rätt besviken på. En film för fotbollsälskare som mig hade jag tänkt, men filmen fokuserade snarare på problem den aldrig skulle gå in på - såsom familjerelationer, asylsökande, fattigdom, alkoholism mm. Allt detta som genom ett samspel mellan regi, manus och skådespel inte var det


Vad gör mig mest arg i filmvärlden just nu: att Wild Hogs gör succé världen över. Varför? Och varför är William H. Macy med i den? Och hur kan folk vilja se Epic Movie, på bio!
Vad gör mig mest glad i filmvärlden just nu: Att det snackas betydligt mer om La Vie En Rose i min kompiskrets än Spider Man 3 och Pirates of the Caribbean 3 (stora kommersiella filmer från USA, som alla ska se, även jag är det tänkt - vilket betyder att det snackas rätt mycket om La Vie En Rose).

5 kommentarer:

Mickan sa...

låter som du hade en super härlig dag! vatten-och kuddkrig är ju aldrig fel:)

Anonym sa...

nej jag vet. men det finns två sorters skor: fina skor & bekväma skor. jag har fina skor. så jag får väl skylla mig själv egentligen antar jag :)

mazuli sa...

Mer vattenkrig till folket!
Det är superskoj...så länge man har ombyte!

M sa...

Jag har inte sett Le vie en Rose än, den visas på så knepiga tider här - förstår inte varför. Skönt dock att mer udda filmer får utrymme i era diskussioner :)

Ingrid sa...

Onej gör den larviga motorcykelfilmen succé? När jag såg trailern till Wild Hogs visste jag int eom jag skulle sjratta, gråta eller spy.