tisdag 17 april 2007

Jag och du och alla vi känner

"I mean, they kind of rub my ankles, but all shoes does that. I have low ankles. You think you deserve that pain, but you don't. I don't think I deserve it. Well, not consciously maybe. My ankles are just low... People think that foot pain is a fact of life, but life is actually better than that. I'll say. You should get some. Your whole life could be better. Just starting right now."

Jag har just kollat posten, vilket jag inte gjort på länge - och där hittar jag ett kuvert ("Bättre sent än aldrig" och ett paket! I kuvertet låg ett jättefint kort på en guldfisk och en katt (vilket har många kopplingar, dels en bild från min favoritbok "Meningen med livet", att jag är en kårKAT!(T) och jag tänker alltid på en scen ur "Me And You And Everyone We Know" där en guldfisk är med i handlingen). Kortet var från Linus och Jonas (Mazuli och Jochen). Och i paketet låg passande en av min favoritfilmer - "Me And You And Everyone We Know"!!! Jag blev superglad. Tack så otroligt jättemycket!! Min blogg är ju till och med uppkallad efter denna film! Det är säkerligen den film jag citerat allra mest ifrån dessutom. Jag har skrivit "))<>(( forever" på min overall! Affischen är närmast sängen! Jag har använt citatet "Har du ont i fötterna? Du tror att du är värd den smärtan, men det är du inte" på Kåren. Det var den första filmen jag och Mazuli såg tillsammans dessutom, på bio! De går till och med på en gata som heter Tyrone Street - kan man ogilla detta? Nu har jag även DVD:n! JAG ÄLSKAR DENNA FILM!

Måste fixa t-shirt tryck också: http://myono.com/goodtogether/meandyou/meandyou_design.pdf

Och jag har kommit på mig själv att jag fortfarande inte tackat världens bästa granne - Hoddis, för presenterna jag fick av henne här i min blogg. Jag fick markeringspennor och post-it lappar, vilket passar mig utmärkt! (Brukade låna markeringspennor av Hoddis, och post-it lapparna går åt hela tiden).

Hur ska jag nånsin kunna...ohh tack så mycket.

Inga kommentarer: