fredag 20 april 2007

En lång vecka


"I am growing force without the motion. A glass of water longing for the ocean. I am the fire burning desperatly, but you keep controlling me. Release me. Release me"

Det har varit en lång vecka. Då jag haft annat att göra tidigare, så har jag inte haft tid att skriva på det som vi kallar för "b-uppsats", som dock inte är en så stor uppsats som en b-uppsats borde vara. Detta var "bara" en text på tio sidor.

Det är jobbigt att sitta och skriva / läsa hela tiden. Framförallt när det i början utav veckan var så fint väder. Men jag har klarat det, för idag lämnade jag in! Veckan har ändå varit rätt kul. Uppsatsen i sig var egentligen rätt kul att skriva, jag skrev om den digital biografen. Mellan mina läs- och skrivtimmar, har jag vandrat på stan med Hz. Fem dagar i streck har jag varit med Hz på stan. Helt otroligt!

Måndag: Ja tänkte kolla stan för att hitta ett par kortbyxor. Hz sa att han ville ha sånna jättekorta kortbyxor i år, som skulle passa till hans Fred Perry-piké. Ironiskt nog hittade vi ett par vita Fred Perry-shorts på Stadium - som jag tvingade honom att prova. De passade honom helt perfekt, och då struntade både jag och han i att det stod 800:- på prislappen. Han hade väldigt lite pengar kvar på kontot, så jag betalade byxorna så länge.

Tisdag: Jag hade under måndagen provat solglasögon, och var riktigt sugen på ett par. Så jag köpte de som jag tittat på, exakt likadana som Hz har. Svarta i 80-talsstil. Jag såg också en snygg hood med mörkgröna och vita ränder som jag blev sugen på att köpa. Men det fanns bara XL. Men så såg jag att de hängt upp en tröja som var precis likadan på ett ställ högt högt upp. Jag bad om hjälp för att ta ner den, och det var en Medium. Jag provade, och jag gillade den - så där blev det en köp till för mig. Vi spelade även bowling. Jag vann.

Onsdag: På stan igen, av en ren slump. Luktade på parfymer på Kicks.

Torsdag: Igen. Dyr fika på Princess.

Och idag var det dags igen. Vi tog godis från Skattemyndigheten. Vi träffade Carro och Sandy som ville att jag skulle hänga med dem på fest imorgon. Det lockar. Jag och Hz käkade lunch på Voda, det blev liten bento (5-bitars sushi, tre st griljerade kycklingspett) för mig och sushi 7-bitars för Hz. Supergott.

Sedan provade vi skor på Euro sko - då vi såg Berra! Mannen som letar efter snygga tjejer som kan vara med i hans dansshower. Vi förföljde honom under en timmes tid på Commerce. Han delade ut små gula lappar till mestadels 23 åriga tjejer och yngre. Mycket underhållande.

Igår kom Mazuli över när jag pluggade. Hon tänkte också plugga, men somnade i min säng. Den var nog för mjuk, och hon var nog för trött. När hon vaknade orkade jag inte plugga mer, så vi gick till ICA och handlade naturgodis, tortilla-chips och guacemole med avokados. Vi slukade i oss all tortilla och guacemole - guacemolen var så god. Mmm, mmm, mmm. Det var jättekul när Mazuli fixade i ordning guacemolen förresten. Hon mosade avokados med en gaffel - som gick av på mitten och en massa avokado-grön massa flög all världens väg i köket. Även på min nya tröja, men den är ju grön - så det matchar.
Medan vi slukade i oss allt gott, så tittade vi på filmen Mirrormask. Mazuli tyckte den var bättre än vad jag tyckte. Jag tyckte storyn var väldigt tunn och jag hängde inte riktigt med i svängarna överallt. Kändes inte som jag var tillräckligt engagerad i filmen för att bry mig vad de höll på med. Men vissa karaktärer var jätteroliga. Den stora igelkotten och fåglarna (Bob Bob Bob). Det var väldigt mycket digitala miljöer, vilket var snyggt - men det kunde bli lite för mycket av det goda ibland. En del riktigt snygga kameravinklar var det också, och förstår varför Tau (läser till grafiker), tipsat mig om filmen. Men det var en trevlig kväll i alla fall.

Denna fredagskväll har bestått av städning. Jag har diskat. Rengjort min kyl (tagit ut allt från kylen, och kollat datum). Jag har strukit alla mina t-shirts som jag använder ofta, som legat nytvättade i en hög på en stol i tre dagar. Jag har gjort i ordning alla kläder - sorterat, vikt och lagt i hyllor. Nu är jag trött och lycklig. Det är så himla skönt att ha lite ledighet att se fram emot! Vad jag ska njuta av att det är lördag imorgon.

4 kommentarer:

M sa...

Snyggt foto! Bilden du hade till inlägget "jag vill" är väldigt Jag. Ngt du gjort själv?

Lider med dig, uppsatsskrivande är aldrig kul. Sitter själv och plågas med c-uppsatsen, som numera heter pk-uppsats - som nästa termin kommer heta kandidatuppsats. Alla reformer hit och dot gör mig riktigt förvirrad.

Hur som, jag har avlagt en lite luddig rapport om Sunshine i bloggen - den började bra, men dalade rejält mot slutet.

Btw, jag håller med dig om MirrorMask - det blir lite för mkt av det goda och storyn var faktiskt inte så bra.

Robert Karlsson sa...

Jag gillar också fotot. Hittade det på nätet, finns att köpa på allposters.com. Bilden på "jag vill" har jag heller inte gjort, men den är också väldigt fin tycker jag.

mazuli sa...

Nu blev jag sjukt sugen på guacamole igen. Ska vi ta en repris snart igen?
Utan att kasta avokado på väggar och kläder...

Robert Karlsson sa...

Haha. Ja absolut. Var ju på ICA Maxi nyligen och passade på att köpa tre st guacemole mix, och fyra avokados (endast 10:-). Haha, kr-tecknet och sluten parantes blev ju en smiley. Jag är lättroad.