torsdag 5 april 2007

Modern Markuz Utfrågning

"You told me how to walk, but left me running here, my walking-stick's worn out, so please c'mon and show me home, show me all the way back home"

Nu ska precis börja läsa och skriva till en utav uppgifterna i vår b-uppsatskurs. Jag har ca 2h på mig. Sedan måste jag hinna packa och slänga i mig nåt i matväg.

Var ute på puben och sociala mig med Hz igår kväll. Vi hade innan vart hemma hos mig där vi sett på Modern Talking-videor (och på Thomas Anders solokarriär, och Dieter Bohlens hemsida bohlenworld.de där han har bilder på sina "tjejer" i lite allför avklädda bilder). En rolig mening vi stötte på annars var denna:

"Han går tillbaka till 1935 där han nämner Walter Benjamins text som också handlar om massproduktion men Benjamins text förutsåg nästan vad som skulle hända om sådär 50 till 60 år in i framtiden, han nämner att digital media kommer att förändra sättet att se på konst och att internet kommer även att självt vara det största biblioteket för just konst."


Vem kan det vara? Japp, ni gissade rätt. Det är självklart vår vän Markuz som än en gång överpresterat.

Just det, igår var det utfrågning också. Jag kandiderar som chefredaktör för Kårkatt, vilket jag är enda som accepterat min nominering. Igår skulle de fråga ut mig, och de hade en del frågor. Men jag var självsäker och grym där jag satt med ena benet över det andra för att dölja att dölja ett hål som uppstått i jeansen. Det var en massa andra "kändisar" som var där, som hade olika roller. Mazuli kandiderade på tre olika styrelseposter till Sexmästeriet - hon var lite nervös, stackars Mazuli. Men hon sa att hon var nöjd efteråt, även om hon inte trodde att hon skulle bli invald. BHM styrde upp mötet finfint, sedan satt hela Skövde-eliten-i-att-engagera-sig i-föreningar-vid-skolan där och ställde frågor.

Hämtade en massa affischer från filmfestivalsföreningen också. Fick med mig ett 30-tal minst, men det är till korridoren mest. Fick med mig några t-shirts också, Hz uppskattade en svart med texten "Fusk min herre, fusk", ett citat från Stig Järrel i Hets.

15.45 går mitt tåg från Skövde till Norrköping. Då ska jag fira påsk.

1 kommentar:

mazuli sa...

Du var grymmast av alla kandidater. Jag håller tummarna för dig Robbie :D
Glad Påsk!