onsdag 4 april 2007

Barnkalas


"It couldn't fit more perfectly, than to have a korridors-party, on the day I came to be. Happy birthday"

Igår var det kalas i min korridor. Jag hade stigit upp halv åtta på morgonen, gått till Johanna och lånat en tårtform. Gått till Coop och handlat en tårtform, och papptallrikar. Sedan hem och baka och göra iordning tårtor. Det var mycket roligt, även om det tog lång tid att göra.

Och vid 16 så började gästerna komma. Sedan rullade det på. Det var Markuz, Frank, Hz, Mazuli, Carro, Sandy, Jenny W, Madde, Linda, Örjan, Tobbe, Jochen, Tjelsi, Östman, Kattis, Tor, BHM, Mattias, fröken Cederbom, G:son, Apan, Jocke, Finnen, Victor och säkert någon som jag glömt (förlåt i så fall). Saknade dock gulliga Emma, shyssta-Viren, coole-Johnne, brattige-Hinken och HD (som är världens roligaste man...not) - men man kan inte få allt! På bordet stod den lättfrysta tårtan med hallonmousse och mandelbotten, och senare kom även chokladtårtan med bananer fram. Och korridoren var pyntad med en massa ballonger.

Det kändes som jag var 7 år igen, och en massa ungdomar från 20 till Mattias Bolander-ålder hade kommit på besök. Funderade även på tanken hur det vore ifall jag var 7 år, och alla dessa hade kommit när de var lika gamla som jag var, när jag var 7 år. Jag hade haft en massa gäster som skulle gå på mellanstadiet, och nån på högstadiet. Shit va coolt!

Fick fina presenter också! En jättefin tékanna Carro, Sandy och Hz. En GES-skiva, exakt likadan som jag har hemma själv, av Jochen och Mazuli (inlindad i post-it-lappar). Ett löfte om ett kommande nummer av Petter och Jennys serietidning. En jättefin spiderman-frisbee av Jenny W, Madde och Tobbe (nu ska jag börja kasta frisbee när jag är spiderman). En liten chipspåse Sourcream & Onion, importerad från Danmark, en Twis white, en Snickers, och en Billys pan-pizza av G:son och Johanna - (presenter de planerat ända sen i julas). En fin kokbok och chokladtryfflar som var mycket goda av Linda.

Sedan rullade kvällen på med prat och happenings. Korkade upp en flaska vin, tog ett glas - som någon roats sig med att hälla kaviar i (vilket jag inte märkte). Post-it-lappar sattes upp på ryggar, fönster och dörrar med diverse texter på. Vi kollade lite på Complex - när Hz skjuter ner programledarna och kameramännen.

Sedan började random-personer droppa av. Och tillslut var det bara jag, Mazuli och Hz kvar. De skulle också hem, och jag följde dem på vägen. Vi spelade fotboll, lekte med kryckor (fick du ont Tomas?) på vägen. Men även i skolans G-hus, punkt.

Jag avslutade dagen med att jogga till Jochen med byxor som var för stora utan resår (som ramlade av mig hela tiden, vilket slutade med att jag i princip fick gå och hålla upp dem medan jag sprang (samtidigt som jag hade spiderman-masken på huvudet, men inte över ansiktet, då det höll kvar mina ipod-hörlurar i öronen) med en ryggsäck på ryggen)). Dushade hemma hos Jochen och åt oxfilé.

TACK FÖR EN UNDERBAR DAG ALLESAMMANS!

11 kommentarer:

Anonym sa...

"och en massa ungdomar från 20 till Mattias Bolander-ålder hade kommit på besök"

jag är ju bara 18 bast ju *låtsas vara emo*

Well, det var jätteskojigt och massa god tårta! ^___^ Grattis as hell!

Örjan sa...

Mycket trevligt kalas du anordnade! Snälla människor, goda saker att äta (du missade att nämna djungelvrålen) och fina balonger överallt!

Joakim Aspelin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joakim Aspelin sa...

G-hus. Punkt. G-punkt. Hus. Fan vad jag har tråkigt Magnus, måste du ha så mycket möten hela tiden? Är socialt understimulerad för tillfället, vill hem till dig och dansa till Brother Louie.

Joakim Aspelin sa...

Har faktiskt antydningar till blåmärken på smalbenen, men det var kul. Tavk för ditt fina värdskap!

Tomas igen

Joakim Aspelin sa...

Dają mnie szyfr! Dają mnie szyfr!!!!!

Anonym sa...

Hej Bobbis!
HUR KAN DU GE "LIVET ÄR UNDERBART" (den från 1997) EN YNKA TREA?! Jag och Vicke såg den idag och vi är helt frälsta. Är en av de bästa filmerna vi sett i hela våra liv! Nu är vi besvikna... Vi som tänkte tipsa dig om den och allt...

Förresten, grattis på din låtsasfödelsedag!

Anonym sa...

Justja, dessutom undrar Vicke om du såg Dukes of Hazzard för att han "tipsade" om den? ;)

Robert Karlsson sa...

Sorry, tänkte inte på dig tjelsi i det avseendet.

Örjan: Vad åt du för saker? Film?

Tomas: Varsågod. Yo're welcome. Och jag ska ge dig koden :-).

Livet är underbart är rätt bra, men pappan (Roberto Benigni) blir för mycket ibland. Dukes of Hassard såg jag för ett tag sedan, men hade glömt att betygsätta den. Precis som V skriver i sin blogg så är det en ruskigt dålig film.

mazuli sa...

tack för tårtan. och djungelvrålen.
kramis /soon to be kombo with ya

Anonym sa...

Mattias Bolander-ålder? ;) Tack för den! Hehe! Så gammal är jag inte.