torsdag 1 mars 2007

Dagen då jag blev Lauri Ylönen


"I've been watching. I've been waiting. In the shadows all my time. I've been searching. I've been living. For tomorrows all my life."

Det var Complex-inspelning idag. Complex är för alla som inte vet högskolan i Skövdes egna tv, som sänds 19.00 varje söndag i öppna kanalen i Skövde och dess omnejd. Förra året började jag att testa på att vara programledare, jag blev fast. Det är otroligt roligt. Och jag har kommit fram till att jag har blivit en helt annan person på högskolan än vad jag varit tidigare på gymnasiet och högstadiet. Det känns som jag gått tillbaka till hur jag var på lågstadiet och mellanstadiet. Jag antar att det beror på glädjen till allt jag gör. Det är sådan stor skillnad att gå media på högskolan än natur på gymnasiet. Jag är engagerad och gör något jämnt, men allting är i stort sett roligt - så var det inte på gymnasiet, även om det kunde vara intressant. Jag antar att det beror på att jag dras mot att få göra, skapa, påverka själv. Och det känns som det är det man får göra på mediaprogrammet. Sedan om det leder till jobb är en annan femma. Men jag måste få tro på mina drömmar.

Nåväl, Complex-inspelningen. Jag tyckte att jag och Mattias, som skulle vara programledare, kunde klä upp oss. Det var framtidstema, och det är ju alltid svårt att veta hur framtiden kommer att se ut, och hur långt fram i tiden vi hade tänkt oss. Men sammantaget blev det hela riktigt bra och roligt. Jag var förklädd i vit skjorta, svart slips, svart mössa och var svart-sminkad. Det var min egen idé, jag tänkte se ut som Green Day-sångaren eller nåt. Istället blev det mest likt sångaren i "The Rasmus" - Lauri Ylönen. Det var mycket roligt att spela in, framförallt för tvisten på slutet - där Hz gör en mycket stark karaktärsroll. Vad ni än gör, så får ni inte missa nästa Complex-program. Söndag, 19.00, öppna kanalen.

Och så åkte jag hem till mitt andra hem i Norrköping. Jag har länge längtat efter mina föräldrar, och min katt Bellman. Så det var skönt att få hälsa på. Nu blir jag hemma i Norrköping fram till måndag, åtminstone är det planen. Så jag ska hjälpa farsan att inhandla en ny dator, och bärbar hårddisk både till familjens nya dator och till mig i Skövde. Jag har tänkt hälsa på mina kära kamrater här i Norrköping som jag lär introducera för er här i bloggen, åtminstone en del av dem. Jag ska ta en välbehövlig vila från allt vad projekt, styrelsearbete och skola heter. En weekend i Norrköping, så skönt.

2 kommentarer:

mazuli sa...

Vad synd att jag inte kan se på TV...du får spela in avsnittet åt mig :D Jag måste ju se dig vara programledare! Och utklädd till Lauri Ylönen.
Ha det så kul i Norrköping så ses vi nästa vecka.

Kram

Robert Karlsson sa...

Absolut, jag ska spela in det.