fredag 16 mars 2007

Matlagning, Complex och Millions.

"The arcadian dream has all fallen throughBut the Albion sails on courseSo lets man the decks and hoist the riggingBecause the pig mans found the sourceAnd theres twelve rude boys on the oarsIn the good old...days"

Jag, Hz och Jochen lagade god god mat igår. Det blev nötstek, potatiskroketter, god sallad (ruccola, tomater, gurka, mozzarellaost, soltorkade tomater), kantarellsås och stekta champinjoner. Smakade bon apetit, sehr gut, bardzo dobre, pyszne, delicious.

Jag var programledare för Complex därefter, för det var inspelning av det nya programmet. Kände mig som en barnprogramledare stundtals, var själv i studion för en gångs skull. Eller inte, det var gäster i studion - två mediaettor som pratade om den film de gjort. Men höjdpunkten var absolut slutet, denna gången också. Jag säger bara "jajamensan, fina fisken, tack och hej leverpastej".

När kvällen kom, så kom även Emma som som jag jobbar med i Sexet. Hon och jag såg på film - det blev Millions, en film om en pojke som hittar en kappsäck fylld med jättemycket pengar. Mysig och fin, även om jag trodde den skulle vara ännu bättre. Men vi hade trevligt, Emma är så rolig. Vi åt godis och popcorn och drack cola. Därefter tog vi en promenad och pratade lite, innan vi skildes åt. Jag chattade på MSN ett tag, innan jag la mig för att sova. Jag kommer komma ihåg sånna här dagar som min lyckliga studenttid, där allt för det mesta känns bra!

Inga kommentarer: