fredag 9 mars 2007

Jag är så, Yeah yeah, wow wow


"Pa pa pa pa pa pa, ahh. Pa pa pa pa pa pa, ahh. Pa pa pa pa pa pa, ahh."

Det har hänt så mycket, och jag har haft så lite tid för att skriva ner det. Här kommer en sammanfattning.

  • Har börjat bli frisk. Känner mig frisk.

  • Jag har färgat håret svart, men det blev grått. Jag har färgat håret igen, och det blev svart.

  • Jag har jobbat på sexet, och varit jätteglad i garderoben. Jag skrev dikter, pushade folk att skriva dikter. Jag sjöng, och blev väldigt trött.

  • Jag har pratat med BHM, och BHM har pratat med mig. BHM har varit riktigt rolig på sistone.

  • Jag har mail-intervjuat filmrecensenterna Andrea Reuter på filmkrönikan och Jeanette Gentele på SVD. Jeanette var dryg och klagade över min stavning. Jag citerar "Och så ett påpekande. Det heter Var började du som recensent, inte Vart. Var är du. Var bor du. Vart går du. Vart är du på väg. Vart betyder riktning. Hälsar Jeanette".

  • Jag har chattat som dumma profiler, var "en tjej" och chattade med konstiga killar som tände på tjejer med högklackade skor som kör bil och tjejer med stora rumpor som Peter Harrysson (han ville gärna vara "tjejens" toalett).

  • Jag har skrattat åt hemtentor och roliga personligheter inom Varnhemsprojektet. När han la sig på bordet i ljudstudion på Pamela Anderson-maner.

  • Jag har varit på två filmfestivalsmöten, två Varnhemsmöten.

Jag tror för övrigt att jag är inne i min mest hektiska period i hela mitt liv. Och jag är så grym. Jag klarar verkligen det, jag hinner med så mycket. Men det är ju långt ifrån slut på vårterminen.

Och så lite filmer jag ser fram emot att se.


Går på bio just nu (någonstans i Sverige): Marie Antoinette, Half Nelson, Little Children, Little Miss Sunshine, The Science of Sleep, Babel, De andras liv, Efter bröllopet, Pans Labyrint, The Departed, C.R.A.Z.Y., Notes on a Scandal, Dreamgirls, Last King of Scotland, Parfymen, Den nya människan.

Kommande premiärer: The Fountain, Den nya världen, La Vie En Rose, 300, Zodiac, Kärlekens slöja, Hata Göteborg, Simpsons - the movie, Shrek den tredje, Du levande

4 kommentarer:

mazuli sa...

Äntligen är du back in business igen! Jag har väntat o väntat på att det ska dyka upp nåt men icke...
Hoppas du dissade den där Jeanette. Jag hatar ordpoliser. Dem ska dö!! ...Eller det kanske var lite drastiskt sagt, men nåt borde man göra åt dessa folk.

Robert Karlsson sa...

Jeanette, varför skrev du så. Jag stör mig på många ordfel och felaktiga meningsuppbyggnader själv. Sex filmer vs sexfilmer, brun hårig flicka vs brunhårig flicka. Men detta var väl lite i värsta laget. Det kändes väldigt nedvärderande.

Och jag ska försöka att skriva mer än jag gjort på sistone. Det har varit under all kritik...

Anonym sa...

mazuli:
Det heter "De ska dö", om du nu ska uttrycka dig så drastiskt ;)

Anonym sa...

vaddå blivit riktigt rolig på sistone, har jag inte alltid varit rolig :)