tisdag 20 mars 2007

Comeback


"Och så ett påpekande. Det heter Var började du som recensent, inte Vart. Var är du. Var bor du. Vart går du. Vart är du på väg. Vart betyder riktning. Hälsar Jeanette"

Kände mig nedvärderad av Jeanette Gentele när jag fick läsa hennes svar från mig för en tid sedan. Nu läste jag på Emma Gray Munthes blogg shootmewhileimhappy att hon skrivit fel namn på Johnny Blaze i sin recension på Ghost Rider. Jag nappade direkt och skrev detta mail till henne:

"Tack för att du ställde upp i min intervju, där du svarade på frågor om hur du blev filmrecensent, för en liten tid sedan.

Och så ett påpekande. Du skrev i din recension till Ghost Rider: "Tack vare kontraktet blir Johnny Blazer­...". Det ska vara Johnny Blaze. En blazer är en enkel- eller dubbelknäppt mörkt blå udda kavaj med blanka knappar. De förekommer även i mörkt grön. Blazern kom ursprungligen från Storbritannien där den fortfarande används till skoluniformen. Blaze är en en motorcykelstuntman, som tvingas sälja sin själ till de mörka makterna för att rädda sin flickvän.

Hälsar Robert"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för påpekandet. Så tokigt det kan bli. Jag vet också vad en blazer är.
Hälsar Jeanette

mazuli sa...

hahaha. Roliga kommentarer angående blazen. Skickade du verkligen detta? Vill du verkligen föra vidare den här Jeanette-andan som ingen riktigt uppskattar?... :D

Joakim Aspelin sa...

Det var det dummaste jag läst!

Robert Karlsson sa...

Det är klart jag skickade det! Det är som det klassiska ordspråket "det som du gör mot andra, får du tillbaka själv"...

Emma sa...

Ha ha HA!