lördag 17 mars 2007

Lunch i Helensparken, städ och Kramer


"I kissed your lips and I tasted blood, na-na-na-na-na-na-na.
I asked you what happened and you said there'd been a fight, na-na-na-na-na-na-na-na-na.
You said i've been fighting for your honor but you wouldn't understand,
I said hold on your honor i'll get ice for your hand.
Oh you been fighting for my honor and I don't understand,
But hold on your honor i'll get ice for your hand...

You said come on baby let's just make love it's the only thing to make me better, na-na-na-na-na-na-na.
You said come on let's just get you out of that sweater, na-na-na-na-na-na-na.
I said I don't kiss losers and I don't kiss winners.
And I don't fight for honor cause we all are born sinners.

Gargle with peroxide a steak for your eye But I'm a pizzatarian so it's a frozen pizza pie You tell me that you love me and you never do lie And you fight for my honor but I just don't know why You fight for my honor and I don't understand But hold on your honor i'll get ice for your hand..."

Det var en sån bra dag igår...igen. Mazuli ringde innan jag ätit frukost (vilket var vid strax efter 11-tiden), och föreslog lunch på torget/park. Perfekt. Vi fixade ihop ett smaskig sallad på cocktailtomater som smakade jättemycket tomat, gurka, isberg, ICA:s soltorkade tomater (jättegoda) och rostade pinjenötter (vilket var första gången jag åt, jag gillade det verkligen). Därefter gick vi ut på upptäcksfärd för att hitta en park. Vi slank förbi ICA Norrmalm på vägen för att köpa plasttallrikar, plastgafflar, färskt bröd (det blev vitlöksbröd), och jag köpte en dyr Trocadero 0.5 l. Vi hittade tillslut en park efter vårt letande, som jag får säga kanske är min favoritpark i Skövde, trots brist på träd. Det är K-märkt område med mycket gräs och scen, som jag gärna skulle sett visa utomhusbio i sommar. Där satt jag och Mazuli och åt och pratade. Då det plötsligt kom en riktig vindpust - och alla tallrikar som vi köpt och bara ställt bredvid oss blåste iväg. Det såg ut som en orkan av tallrikar - det var jättecoolt!

Vi följdes åt på vägen hem, och jag gick vidare till Sexmästeriet. Där uppehöll jag mig med att...ja det borde jag inte säga, då allt inom sexet stannar inom sexet, men det var inte fest i alla fall. Från 14.00-20.00.

Sedan gick jag hem, skrev på den ena skolabetsrapporten, för att avsluta kvällen med att se en jättebra film - Kramer vs Kramer från 1979. Dustin Hoffman spelar lysnade pappan som är väldigt upptagen med sitt jobb och inte har tid för sin fru och sin lille pojke. Men så lämnar hans fru honom, och han får ta över föräldrarollen till sin unga son helt själv. Rapp dialog och ett tema som lätt går att relatera till. Scenerna där pappa och son gör fattiga riddare är rysligt bra. En fin film helt enkelt.

1 kommentar:

mazuli sa...

Javisst var det mysigt! Synd att alla dyra papperstallrikar flög iväg... ;D Och väldigt passande att vi hamnade i Helensparken.