tisdag 6 mars 2007

Utmaningen

"Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd. För lång eller kort eller smal eller bred. Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel. Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd. Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstĺMen herregud, jag kan få bättre än så."

Utmaningen från Mazuli är accepterad.

(Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.)

1. Brukar ha svårt för att hålla mig för skratt. Detta är väldigt jobbigt, då jag kan börja skratta på helt fel tillfällen, och där det verkligen inte passar att skratta. Och om jag inte kan hålla mig, utan skrattar högt försöker på något sätt ge en dålig hint till anledning. T ex att kompisen som sitter bredvid sa något roligt, eller att jag bara hostade (och att mitt host då skulle låta som att jag skrattade, vilket är väldigt troligt, yeah right.)

2. Kan lätt gå över från att vara mitt i en seriös diskussion, till att ta upp något som inte alls har med diskussionen att göra, för att lätta på stämningen. T ex att personen som jag diskuterar med hela tiden kliar sig i håret, eller att jag helt plötsligt utbrister "jag tänker på en person, gissa vem?". Brukar också ha en tendens att komma in på andra spår i en diskussion och avbryta den som diskuterar.

3. När jag går på promenad med någon har jag en tendens att gå närmare personen omedvetet. Detta gör att personen jag går på promenad med lätt kan tryckas in en buske, bli utputtad från trottoaren eller blir tvungen att gå i en vattenpöl (om personen inte stannar upp och går bakom mig).

4. Har lätt att glömma mina ägodelar - vad som helst, när som helst, var som helst.

5. Har en tendens att lyckas göra bort mig på de mest pinsamma sätten som är möjliga att tänka sig. Funderar på att skriva en bok om mina dåd, fast då låta huvudpersonen i boken vara fiktiv.

6. Brukar när jag är intresserad av en tjej, tänka på hur det vore att vara gift med henne. Jag brukar i mina tankar gå igenom hela vår liv tillsammans - dejta, gifta sig, ha barn, åka på semester, massera varandra och vad vi skulle hitta på när vi pensionerat oss. Funderar på ifall vi skulle tröttna på varandra, vad som skulle kunna tänkas vara ett problem mellan oss. Och då kärleken är blind, så brukar mina tankar sluta vid att vi kommer leva ihop hela livet - ända tills döden skiljer oss. Sedan ska vi hoppa på rosa moln, dra i Guds skägg för att se ifall det är fejk eller inte och rida på en brontosaurus rygg. Och ibland tänker jag för mycket.

Jag utmanar: tjelsi, g:son, [jen] , Carro, Timoteja, Älgen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Punkt 3 stämmer in på mig också! Jag vet inte hur ofta jag fått utskällningar och folk bett mig hålla mig på "min sida av vägen"! Vi kanske helt enkelt har en mystisk dragningskraft till människor...

Och sista punkten var ju mest charmig. Är du i själva verket en tjej, Bobby? ;)

Får ta tag i utmaningen ikväll :).

Robert Karlsson sa...

Haha precis, vi har nog en mystisk dragningskraft till folk.

Du är inte den förste som säger att jag beter mig lite tjejigt - och det är väl bara att acceptera. Och jag gillar det i för sig, för många killar är så onödigt wannabe-coola, de tror att de är något som de inte är i närheten av att vara. Jag slår ett slag för den mesige och tjejige heterosexuelle mannen! Men jag kan vara lite killig ibland också, hoppas jag.

jen sa...

dina erkännanden var ju faktiskt ganska gulliga :)
haha :)
jag tror jag tog det hela liite för seriöst.. fast å andra sidan är jag kanske sån haha?

mazuli sa...

Skönt att höra att någon mer än jag är lite förvirrad när man diskuterar eller bara snackar allmänt.
Jag tycker det e grymt att du tänker som en tjej ibland. Det kommer du komma långt med!

O jag tycker man ska vara kräsen. Det e inte bra att ta första bästa. Du är värd det allra bästa o finaste!

roligt att du knör ut folk från gatan :D hahaha

Anonym sa...

Jag fegar som vanligt ur utmaningar av detta slaget, jag ägnar mig åt att tippa champions league och massa annan boll istället :D Det är jag dock bra på!