lördag 10 mars 2007

Jag vet vad hon heter, men jag kallar henne Tess

"When you first arrive in a new city, nothing makes sense. Everythings unknown, virgin... After you've lived here, walked these streets, you'll know them inside out. You'll know these people. Once you've lived here, crossed this street 10, 20, 1000 times... it'll belong to you because you've lived there. That was about to happen to me, but I didn't know it yet."

Jag var nyduschad efter fotbollen. Jag tog på mig en vitrandig svart skjorta, en svart pullover och mörka jeans. Satte mig i korridoren för att äta upp min goda sallad och för att smutta på några glas av mitt nyinköpta Red Label med tre-fyra isbitar i varje glas. Det började bli dags för att gå iväg. Jag hörde efter med Jochen och Mazuli om de skulle hänga med, men de var inte riktigt på humör. Däremot hängde Finnen från korridoren med.

Vi skulle bege oss till Hasslum, utbytesstudenternas mecka. Här samlas de varannan fredag för att ställa till med fest. Väl framme möttes vi av tre bord, många utbytesstudenter sittandes vid borden - drickandes. En del spelade spel. Det är rätt kul med utbytesstudenternas place. Överallt möts man av nya nationaliteter. Det finns alltid fulla och temperamentsfulla - men glada - spanjorer, oftast med riktigt kass engelska. Det finns en rad polska tjejer, som ja, de är väl lite olika. Fransmän och fransyskor finns det några stycken av. England. Finland. Litauen - dessa var de allra mest fulla denna gång.

Den största anledningen till att jag besökte festen var för att en viss litauiska tjatat på mig så mycket att jag skulle komma. Jag vet vad hon heter, men jag kallar henne Tess. Tess hade denna afton två kompisar från Litauen på besök, och dessutom sin bror. Det var tydligt att de inhandlat alkohol med sig. Den ena kompisen till Tess var så packad man kan bli utan att däcka och vara otrevlig - han ramlade av stolen, sluddrade fram orden, hade stora svårigheter att gå några få meter. Det var honom som Tess kretsade kring kvällen lång. Vi fick väl några få minuter till att prata, men mer än så var det inte.

Istället ringlade jag runt och pratade med en massa andra. Polskorna, polacken som är så cool och bryter på norska när han pratar svenska. Jag försökte ta kontakt med fransyskorna, men de var väldigt intetsägande och var mer intresserade av att prata med annat folket i dess tillfälliga närhet. Sedan pratade jag mycket med roliga Helena från Bulgarien/Grekland. Hon är inget som jag skulle kunna vara intresserad av, men hon är mycket trevlig. Vi bytte nummer, och hon lovade att hon skulle höra av sig om det skulle bli fler fester i Hasslum.

Pontus och Sexet-Victor dök upp senare, och jag hade lite diskussioner med dessa. De berättade hur jag skulle gå till vid kvinnligt sällskap (och jag kom fram till att mycket av det kommer jag inte att göra, jag tror inte det är min stil - men jag kanske borde tuffa till mig lite). Mot slutet av kvällen så började Finnen prata finska. Och Tess's kompis började stöta på mig. Typiskt också. Henne är jag verkligen inte intresserad av, och det är av den ärliga och raka anledningen att hon inte är attraktiv. Hon höll om mig ett tag, sedan var det dags att gå hem. Fick vänta på finnen i 10 minuter för att han inte kunde avsluta ett samtal, men sen så var det raka vägen hem.

För att sammanfatta kvällen: det gick inte som jag tänkt mig, men det var trevlig i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tuffa inte till dig!!!

Robert Karlsson sa...

Ohh! Tack för att du säger så. Du anar inte vad lättad jag blir. Jag vill inte vara tuff... Nä, jag ska vara mig själv, helt och hållet och hopppas på att någon kan tycka om mig för den jag är.

Anonym sa...

Ja, det är klart att det finns någon som tycker om dig för den du är! Det finns många tjejer som föredrar mesiga killar. Jag har till exempel en av de töntigare varianterna ;) och vill inte ha nåt annat!

mazuli sa...

Är du kanske lite intresserad av denna Tess? ;) Fick den känslan bara...

Du är grym som du är! De flesta tjejer vill inte ha tuffa killar. Tro mig, jag vet. Det bästa är att vara sig själv. Tillslut hittar man nån som älskar en för den man är.