måndag 12 mars 2007

Grupperad häst och filmvisning


"...you can sit on chimneys. Put some fire up your ass. No need to know what you're doing or waiting for. But if anyone should ask - tell them I've been licking coconut skins. And we've been hanging out. Tell them God just dropped by to forgive our sins. And relieve us our doubt"

Det var gruppfest i grupp 4 i lördags, vi som jobbar inom Sexmästeriet (eller grupperad häst som vår ledare Surk brukar kalla det för). Det blev en del mat och dryck. Vi myste i soffan till Melodifestivalen ( The Ark var värdiga vinnare). Vi blev sminkade av Super-Emma, för att vi skulle vara utklädda till skumma doktorer eller något liknande. Jag körde på vit skjorta, medan de andra (förutom Emma och Carro), hade morgonrock. Det var bara jag och Emma som overallvägrade denna kväll också (jag ville visa mitt stöd, och en doktor har inte overall). Men när vi sedan gick till Kåren, upptäckte vi att det var rätt lite med folk, tyvärr. Detta är väldigt synd, för det är inte första gången. Kårhuset är inne i negativ trend, och jag vet inte vad det beror på. Men jag tror att det är mycket småsaker som styr. Vi kan bli trevliga, någon kan fota, och lägga upp bilder på hemsidan. Vi kanske kan ha fler arrangemang, som när vi hade livebandet "Duochjag" på Kåren i onsdags (det lockade folk).
Men jag var i alla fall på väldigt bra humör i lördags, och gick runt för att försöka få kontakt med okända människor. Träffade några filmintresserade efter ett tag som jag pratade film med. De gick på våra Odeon-visningar och tyckte det var jättebra. De ville också väldigt gärna se Pans Labyrint! Ohh, det är inte så långt kvar innan det är dags att se den. I samband med den efterlängtade Damien Rice konserten (Albument "9" är superbra förresten), så blir det förhoppningsvis bio också. (V och Ellis: jag ska checka när jag ankommer till Sthlm).

Igår (söndag), så kände jag att den förkylning som jag blivit av med, till viss del kommit tillbaka. Men det är inte mer än en liten förkylning som jag tror snart försvinner. Jag satt och pysslade med mitt personliga projekt. Såg att jag fått mail tillbaka från Emma Gray Munthe också, vilket gör att alla de tre filmjournalister som jag mailat frågor till svarat (förutom Emma, även Andrea Reuter och Jeanette Gentele). Mycket kul, och bra svar har jag fått (även om Jeanette var lite väl hård ordpolis).
Jag avslutade dagen med att se film, och inte vilken film som helst. Det var nämligen oscarsvinnaren för bästa utländska film - tyska De andras liv, som visade på bio Odeon. Och den var ruskigt bra. Väldigt fin regi, mycket genomtänkt. Går i ganska långsamt tempo, vilket jag tycker den vinner på. Det gäller att hänga med i filmen, att vara koncentrerad. Men det är egentligen inga större svårigheter att hänga med. Ulrich Muhes skådespelarprestation som Stasi-överbevakaren är guld värd. Varam rekommendationer till De andras liv - 4/5.

2 kommentarer:

Robert Karlsson sa...

"Äter kött och kollar på porr", var mitt senaste inlägg. Jag har tagit bort det, om ni undrar varför så beror det på att det inte var jag som skrev det - det var Jochen och Hz.

mazuli sa...

Vad tråååkigt. Det var ju kul.
Fast kanske mest för de personer som förstår innebörden...

Och de där två typerna ska man tydligen akta sig för. :P