torsdag 29 mars 2007

Glassa i vårsolen


"Buy A Dress. Start Wearing Purple. Anna-Sofia(!)"


Kapitel 1 - Suget
Gick med Hz. Blev glassugen. Ringde Mazuli. Hittade pinne. Hämtade upp Mazuli med boll. Jochen ringde. Jochen kom.

Kapitel 2 - Promenaden
Surk anlände. Mot Norrmalm. Surk avlägsnade sig. Postade brev. Spelade fotboll på vägen till stan.

Kapitel 3 - Glass
Nickade bollen i en mans huvud av misstag. Köpte glass på Ritas. Åt glass i rulltrappan. Pratade med Evelina och Sune. Ignorerade mina kompisar utomhus. Slutade ignorera mina kompisar. Åt glass utomhus. Posade. Mazuli fotade Hz, Jochen och mig. Sparkade plastboll på torget.

Kapitel 4 - Va kul!
Skrev i en marknadsståndsförsäljares hand: "hea". Skrev i samma marknadsståndsförsäljares andra hand: något jag inte minns. Hz avlägsnade sig. Hälsade med Erik-röst på en tant, vilket inte var meningen. Mazuli höll kvar en cykel (pakethållaren) vid övergångsstället utan att cyklisten förstod något. Mazuli släppte efter ett kort kort tag. Mazuli avlägsnade. Jochen avlägsnade.

Betyg: 4/5.
Härligt.

7 kommentarer:

Joakim Aspelin sa...

det där med att skriva något i handflatan på marknadsståndsförsäljaren var nog det konstigaste på länge. riktigt roligt, men lite obehagligt på samma gång, han räknar ju bergis med att få ofreda dig på dylikt manér nästa gång.

anna sofia skulle som sagt passa perfekt i en lila klänning till vardags, även om det kanske vore lite fegt. tror att alla kulörer som ser någorlunda organiska ut skulle sitta som en smäck. intressant var även ditt förslag rörande mönstrat tyg, kanske en framtida b-uppsats?

/ Tomas

mazuli sa...

Bara 4 av 5? Var det för att du glömde din pinne på norrmalm kanske? Besvikelsen syntes verkligen i dina ögon.

BTW du skrev AHA! i den andra handen.

Örjan sa...

Jag vill också sparka plastfotboll på torg. Det gör jag alldeles för sällan.

Robert Karlsson sa...

Tomas - Det är tanken. B-uppats!

Mazuli - Självklart var det pinnen. Och min egen besvikelse över att jag glömde skriva om min besvikelse över att ha glömt min pinne, spelar också in här. Sedan är det svårt att komma upp i en 5:a. Det är liksom inte varje dag Natalie Portman springer fram till en, kramar om ens hand och drar en till Rådhuscaféet för att köpa en caffe latte och prata om livet.

Örjan - En förträfflig tidsfördrivare. Det tycker jag absolut du borde börja med.

Örjan sa...

Ok, jag kanske inte är sååå liten, men mörkt var det!
Plus att Bufallo stavas Buffalo. Men det säger jag mer till mig själv så jag inte ska stava fel igen i framtiden.

Anonym sa...

eh va? bafvers kommentar makes no sense.

Anonym sa...

WööÖöÖöÖöö fan vad snygga de är <3<3<3