fredag 23 mars 2007

På medeltiden luktade alla illa


"When you have no light to guide you And no one to walk to walk beside you I will come to you Oh I will come to you When the night is dark and stormy You won't have to reach out for me I will come to you Oh I will come to you Sometimes when all your dreams may have seen better days And you don't know how or why, but you've lost your way Have no fear when your tears are fallin' I will hear your spirit callin' And I swear I'll be there come what may"

Jobbade på sexmästeriet på onsdagen. En onsdag som jag gjort skolrelaterat från kl. 10.15-21.15, i olika omgångar. Opponering, möte och föreläsning. Så jag var väldigt trött när jag städat klart. Jag brukar sällan vara med och efterfesta, rentav nästan aldrig. Men så fick jag rycket när städet var klart och jag var trött. Konstigt nog. Vilket var dumt. För jag vaknade idag - torsdag - upp halv elva ganska full, hemma hos mig (som ca 3 timmar). Då skulle jag börjat skolan 10.15. I för sig så var det bara ett obetydligt möte, så det var lugnt. Var i skolan vid 11, var väldigt glatt lullig, även om det avtog allteftersom. Satt i mediakorridoren och lyssnade på boyband-musik som Hanson (via YouTube med Brokeback Mountain-video till). Höhh?

Sedan sprang jag runt. Hälsade på Mazuli. Var inne i ett skolsal jag aldrig varit inne i förut, där det fanns massa skelett, hjärtan, artärer och sånt. Jag och Mazuli lekte med dem. Lämnade Mazuli (hon skulle plugga). Sa "Bonjour" till den snygga fransyskan och hennes kompis. Gick till stan. Gjorde tummen upp till en restaurangarbetare som hoppade upp i luften och klackade skorna i varandra. Gick till Willys, handlade pastramiskinka, rostbiff, spansk chorizo-korv, tunnbröd, potatissallad och sallad i kruka samt tre premier mineralvatten 0.5 l. Pratade med kassörskan glatt, tyckte synd om henne för att hon var tvungen att sitta inne och arbeta när det var så fint väder. För det var fint väder! Gick till skolan och lunchade i solen med Hz och Jochen. Och Peter!

Vi hade sedan möte med Ragnar Sigsjö (som skrivit mycket om Varnhems klostermuseum som vi arbetar med just nu). Hade riktigt svårt att hålla mig för skratt av olika anledningar, som vanligt. "På medeltiden luktade alla illa och sprang runt likt en mus i ett snurrande hjul." Getingens mobil. Ragnars ihåliga ill-gula pullover, med skjorta under vars endast ena krage stack ut. Magnus lumberjack-skjorta. Det var väldigt väldigt mycket internrelaterade skämt.
Därefter chattade jag tillsammans med Hz och Jochen, innan jag for till filmfestivalsmöte (2 1/2 h). Kom hem, lagade mat och ringde lite samtal. Och nu är jag riktigt riktigt trött!

God natt alla sköna människor därute!

3 kommentarer:

mazuli sa...

Jag satt precis o undrade om du verkligen hälsat på mig eller om det var en dröm. Allt var så surrealistiskt den dagen. Jag kommer utanför dörren o du hoppar plötsligt fram. Sen hamnar röstar du och vi leker med skelett. Sen läser du horoskop för mig o går därifrån. Det låter som en dröm.
Men i alla fall. Skelettet gav upphov till massa skrik o skratt. Jag satt o fnissade i ett hörn medan folk blev ihjälskrämda...*hihi

Robert Karlsson sa...

Hahaha. Det var en fullt surrealistisk dag. Underbart! Skelettet gjorde sitt. Det känns som jag kunde beskriva hur många små detaljer som helst under dagen, men det skulle bli så långt, och jag var så trött.

mazuli sa...

Det får bli en del 2 tycker jag. Det är roligt att höra alla detaljer.
Men glöm inte att berätta det tyst så att du inte väcker dig själv.