torsdag 29 mars 2007

Härliga vårdagar

"Yeah. French writer. Total loser. Never had a real job. Unrequited love affairs. Gay. Spent 20 years writing a book almost no one reads. But he's also probably the greatest writer since Shakespeare. Anyway, he uh... he gets down to the end of his life, and he looks back and decides that all those years he suffered, Those were the best years of his life, 'cause they made him who he was. All those years he was happy? You know, total waste. Didn't learn a thing. So, if you sleep until you're 18... Ah, think of the suffering you're gonna miss. I mean high school? High school-those are your prime suffering years. You don't get better suffering than that. "

Det är bara en massa härliga vårdagar med hur mycket som helst att göra. Men nu börjar det lugna ner sig lite, så man verkligen kan njuta. Här är en snabb återblick:

Tisdag: Skrev det sista till Kårkatt. Jag och Mazuli handlade på ICA Maxi. En gubbe backade in i Mazuli - vilket var väldgit roligt. Vi pratade med en massa människor därinne. Spelade fotboll. Smakade på mat. Fick broshyrer om Norgeresa, ska vinna första priset i deras tävling har jag tänkt. Valde den kassörska som såg trevligast och sötast ut, men valde fel. Det blev senare på kvällen grillning, och allt var väldigt lyckat. Det smakade ljuvligt. Hz, Bolander, Jochen, G:son, fröken Cederbom, finnen, BHM...alla var där.


Onsdag: Solade i gräset. Såg Little Miss Sunshine (läs separat), såg lite på fotboll - Sverige förlorade, och gick till puben på Kåren. Vi träffade Franks (Erik Björks) bror, som såg ut precis som Frank - helt sjukt rolig. Satt och skrattade i säkert en 10 minuter. Vred mig, och visste inte vart jag skulle ta vägen. Dansade med BHM. Checkade läget med Aspen, Jochen och Hz. Plockade disk med Mazuli (som jobbade). Och satt och tyckte synd om den töntiga killen i skjortan (som trodde han var så snygg och coolt, bratt-varning!). Han dansade så dåligt, såg ut att kyssas så dåligt, kunde inte dricka sin Bacardi Breezer ordentligt. Stackars kille.

Det är så underbart väder just nu. Det måste vara något av ett rekord för att vara i mars! Grillväder varje dag! Shit vad sugen jaghar blivit på att börja jogga också, det som jag ogillar så mycket egentligen - får ta och passa på innan jag kommer på mig själv. Pratade med finnen om det, får nog bli ett par rundor snart. Och så vill jag spela kubb. Och minigolf. Och äta glass. Och rabarberpaj, eller blåbärspaj. Och bullar! När ska vi baka!?

3 kommentarer:

Joakim Aspelin sa...

Skulle som sagt vilja byta ut killen i skjorta mot han som läste digital ljuddesign samtidigt som vi. Han är förmodligen bätttre på att hångla, dansa och dricka breezer. Det måste han bara vara.

Tomas

mazuli sa...

Tack för hjälpen igår Robbie! Jag hade inte klarat det utan dig ;D

klapp på benet / Mazuli

Örjan sa...

Jag spelade kubb både i måndags och igår. Jag har även ätit mat den här veckan.

Du är nu även ett bevis på mänsklig existens, då din blogg finns länkad från min blogg.