tisdag 13 mars 2007

Kaviarkrig


"Quatro Stagione - Vivaldi"

Kaviar hit, kaviar där. Det har blivit ett inbördes kaviarkrig mellan mig och Jochen. Ändå var det G:son och Fröken Cederbom som började hela processen. De hade gjort chokladbollar, varav en var lite större än alla andra. Och då jag är lite glupsk, så tog jag den när de bjöd. Åt upp den i ett svep, och tyckte inte den smakade gott. Men åt upp den. G:son hade oförklariga blickar, och jag undrade förstås vad det var. De hade nämligen hällt i kaviar i chokladbollen.

Kaviarkriget fortsatte. När jag, Jochen och Hz inte hade bättre för oss så lät vi en person ligga med ansiktet under en massa kuddar. Hz var först ut, han fick sträcka ut handen och där fick han ett ägg. Sedan var det jag, jag fick ett ägg doppat i kaviar. När sedan Jochen låg under kuddhögen (som var väldigt tung, även en massa jackor och filtar på kuddarna och över ansiktet) så började vi garva så mycket att han tillslut vägrade gå med på leken. Vi hade tänkt ge honom ansjovis med kaviar.

Nästa strid var hemma hos Fröken Cederbom. Vi åt lussebullar, och den sista lilla biten som var kvar - ville de ju självklart att jag skulle äta upp. Det tog lång tid, men till sist var jag på den, och den smakade - ja ni förstår säkert vi det här laget - KAVIAR! Jag ville hämnas direkt, och var taskig mot stackars Jochen - han fick en bullbit med kaviar, rakt i ansiktet.

Sedan var det han som skulle hämnas. Dels har det varit lappkrig med taskigt roliga kommentarer typ "äter kött och kollar på porr", "jag är rik", "stör ej, byter om till kvinna" jag hade då kontrat med "ledsen om jag var dum, hoppas du förlåter mig, kram Lasse", "jag är dum och kåt"... Men det var ju kaviarkriget jag skulle berätta om, för nu hade han dessutom smetat in min deodorant med kaviar!! Men det var en väldigt rolig idé! Tänk om jag skulle använt den i stress, utan att ha lagt märke till hur den luktade... Jag vågar inte ens tänka tanken, men som tur var så upptäckte jag det.

Så då var det åter dags för mig att hämnas. Och lägligt så satte jag upp en lapp i Jochens trapphall med en klick kaviar på innan jag gick ifrån hans hem. Jag vet fortfarande inte ifall han har upptäckt den.

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

jen sa...

du som filmkrönikan-tittare.. inte vet jag om du gillar henne eller inte men fanken :
http://shootmewhileimhappy.blogspot.com/

mazuli sa...

Hehe. Ni är för knasiga... varför just kaviar?
Detta kan ju sluta med att ni kommer på nån god och ovanlig smakkombination. :)

Robert Karlsson sa...

Emma Gray Munthe på shootmewhileimhappy är grym.

Kaviar är gott. Men efter detta har jag börjat få dåliga vibbar, men tycker än så länge fortfarande om det. Men visst, vi kanske hittar världens kombination med kaviar förr eller senare ;-).