tisdag 13 mars 2007

Ti-tut, Sherlock - lite whiskey?


"It's so relaxing to sitting like this, drinking coffea. For relaxing times, make it Suntory time. "
Jag och Hz (och även Jochen och G:son lite senare) såg för ett tag sedan en film vi fått hyra av vår lärare, där den homosexuelle Bruce La Bruce agerar. I en av sexscenerna i denna film, följs bilderna av ett doft ljud som låter "ti-ti-tut ti-ti-tut...".

Idag åt jag och Hz lunch på Pims. Ett helt klart underskattat lunchställe. För 64:- fick jag riktigt smarrig Barbeque-gryta, råstekt potatis, riktigt god sallad, färskt bröd med smör. På detta ingick dryck, kaffe efter maten med fikabröd. Vi satte i soffan. Nära oss satt gladiatorn Izor. Det ringde i hans telefon: "Ja, det var Nicklas. Tjena Petter", vilket vi tyckte var väldigt kul. Men det var inte slut där.

Hz sa till mig att föräldrarna till den lilla söte ungen vid ett bord inte alltför långt bortom oss, sa ti-tut till sin unge. Jag tog en klunk vatten och lyssnade noggrant. Då hördes det VÄLDIGT tydligt "TIIII-TUUUUUT" över hela Pims och jag hade svårt att hålla min klunk vatten i munnen. Jag och Hz satt och skrattade i mängder. Det hördes senare också - "TIIII-TUUUUUUT". Vi lyckades klara av att äta upp vår mat och fika ett tag trots allt.

Det var då som Hz helt plötsligt fick syn på vår klasskamrat Igor som gick förbi utanför. Vi bestämde oss för att spana och förfölja honom. Vilket tempo han gick i, helt otroligt! Vi fick småspringa vissa streckor för att hänga på. Det såg ut som han var på väg till Donken, men vid Donken fortsatte han in på Commerse (köpcentret i Skövde). Ett tag såg det ut som han skulle svänga av mot H&M, men han fortsatte till det vi egentligen trott att hans besöksmål var - nämligen tv-spelsbutiken Game. Där var han inne i ca 15 minuter, innan vi inte längre orkade stanna kvar och vänta på honom, utan gick till skolan. Men det var roligt så länge det varade.

Våren är verkligen här! Igår var Fröken Cederbom, G:son, Jochen och Hz på besök hemma hos mig. Vi drack Whiskey och firade att det var så fint väder (Bill Murrays karaktär i Lost in Translation var pausad på tv:n, just när han ler med ett whiskey-glas i handen). Sedan bestämde vi oss för att fixa i ordning pick-nick. Vi gick till ICA Norrmalm och köpte med oss pålägg, sallad och baguetter. Lite juice. Men så kom vi på att vi inte skulle hinna äta upp vår pick-nick innan Complex-mötet, utan väntade med den till efter mötet - då var det för kallt för att sitta utomhus. Så vi satte oss i skolan och firade. Härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Än roligare var ju faktiskt att vi gick in i butiken för att se om han skulle märka något, vilket han uppenbarligen inte gjorde. Nu kom du hit precis!