måndag 19 mars 2007

Vilken helg.


"Do you like good music. That sweet soul music. Just as long as it's swingin'. Oh yeah, oh yeah. Out here on the floor now. We're going to a go go. Ah dancin to the music. Oh yeah, oh yeah"

I lördags jobbade jag på Kåren. Jag och Mazuli stod först i lilla baren och sen i Stora baren. Vi hann med att göra en dricks-apa (apa i papp, som man kunde kasta mynt in genom munnen - som dricks) som var hur cool som helst.

Sedan på söndagen så lagade vi kycklingpaj. Jag skulle tina smördegen i mickron, lyckades med en av tre. De andra två blev wienerbröd. Men det räckte, för de övriga fyra smördegsplattorna i paketet hade redan tinat då. Kycklingpajen blev riktigt lyckad till slut. Därefter gick vi och såg The Science of Sleep av regissören till Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ni som sett den lär inte bli besvikna. Science of Sleep var sjukt rolig. Det finns så mycket roliga citat, så många roliga situationer (många jag kände igen mig vid). Se den!

Det var tänkt att Hz, fröken Cederbom och G:son samt Jochen skulle hänga på. Så blev det inte, av diverse anledningar - men jag och Mazuli hade skoj i alla fall. Synd att det inte var fler besökare på den annars, det låg väl på runt 40 åskådare, men filmen kanske är lite för speciell och snöovädret höll väl en del folk hemma i stugorna. Annars har publiksiffrona varit fantastiskt bra under vårt vårprogram på Odeon. Så himla kul, när jag lägger ner så mycket tid som jag faktiskt gör på filmfestivalsarbetet och att hitta film (för det är så roligt).

Idag har jag grubblat över mina problem och bekymmer med min hemsida till projektet. Den skulle vara färdig, den var färdig - fungera hur fint som helst hemma hos mig i Internet Explorer. I skolan på Firefox och Safari såg det inte alls bra ut. Jag fick ändra, så att det såg helt ok ut i alla fall, men nu när jag kom hem för att se hur det blev på Internet Explorer så såg det inte bra ut i alla fall. Men ni kan väl kika på den i alla fall, om ni inte har något bättre för er. Bilderna ska vara raka och texten ska kunna gå att se, men men. Det problemet kanske är löst när ni läser detta. www.iki.his.se/~b05robka/index3.html .

Kvällen ägnade jag mig åt att chatta och se över filmer till kommande filmfestival och höstfilmer på Odeon. Basketen var nämligen inställd, men det var skönt att ta det lite lugnt även om jag var väldigt sugen på att lira basket. Tjing-tjang.

1 kommentar:

mazuli sa...

Wienerbröd i mikron. Vad sägs om det? Nästa projekt kanske :D
(Vi har ju redan tränat lite...)