onsdag 28 februari 2007

Allt är upplyst Lithuania


"This is Sammy Davis Jr. Jr...(dog). She is Grandfather's Seeing Eye bitch. Father purchased her for him not because he believes Grandfather is blind, but because a Seeing Eye bitch is also a good thing for people who pine for the opposite of loneliness. In truth, Father did not purchase her at all, but merely retrieved her from the home for forgetful dogs. Because of this, she is not a real Seeing Eye bitch, and is also mentally deranged."

What a wonderful world. Idag såg jag Allt är upplyst på bio Odeon, och den var fortfarande lika bra som de två ggr jag sett den innan. Elijah Woods roadmovie som Jonathan Safran Foer i Ukraina är oerhört komisk, men säger mycket om landet Ukraina och skillnaderna mot USA. Den säger mycket om livet, och önskan att få allt upplyst. Önskan att få veta hur det egentligen ligger till. Och det får man tillslut.

Avslutade dagen med en pubkväll på Kåren, där jag drack i små mängder och träffade Rena från Litauen (Lithuania, ohh jag älskar att säga det högt). Ett mycket rolig tjej, har lovat att jag ska komma på fest på Hasslum nästa fredag (9 mars), och det vill jag gärna hålla.

Inga kommentarer: