söndag 11 februari 2007

Zzzzzzzzzzzz....

"And people make you nervous. You'd think the world is ending. And everybody's features have somehow started blending. And everything is plastic. And everyone's sarcastic. And all your food is frozen. It needs to be defrosted. Well maybe you should just drink a lot less coffee. And never ever watch the ten o'clock news. Maybe you should kiss someone nice. Or lick a rock, or both."

Utekvällen var egentligen riktigt shysst igår. Efter den värsta fyllan lagt sig och jag börjat dricka mängder med vatten, gick jag runt på ett stort leende hela kvällen. Men oj så snabbt det gick. Tiden bara flög iväg, och jag kan inte riktigt påminna mig om vad som hände i detalj. Bakfyllan slapp jag också, som vanligt. Däremot har jag varit väldigt tankspridd och samtidigt trött hela dagen. Började kolla på "A Love Song for Bobby Long" vid 17-tiden, men somnade och vaknade två timmar senare. Jag som även tänkt se gratis-bio (filmen Grbavica) på bio Oden. Det är en annars en tillgång jag utnyttjat väl i år, då jag sett samtliga filmer de visat. Men jag har ny chans att se "Grbavica" på onsdag.

Men denna vecka som kommer, lär ju i och för sig inte erbjuda lika mycket tid för nöjen som en vanlig vecka. På schemat står inskrivet med STORA bokstäver i fet stil: HEMTENTA-VECKA.
Det känns visserligen inte lika hemskt som jag nu målat upp det. Uppgiften är ganska öppen. Det gäller bara att jag läser ordentligt igenom kurslitteraturen som jag ska hänvisa till. Nu tänker jag att jag ska avsluta kvällen på ett värdigt sätt. Hur vet jag inte riktigt, men jag kommer säkert på nåt originellt.

För att hitta nån bra rubrik på mitt inlägg, googlade jag på trötter. Första sidan som kom upp var en gästbok till "gnidkungen". Tydligt stod det att det var en porrfri ful gästbok, men jag tryckte inte på den länken i alla fall. Istället kom jag några snäpp ner in på Marias blogg, som såg lovande ut. Jag länkar den, för alla sysslolösa (och för mig ifall jag nu inte skulle komma på något att göra i kväll).

1 kommentar:

mazuli sa...

hahaha! Gnidkungen...bra namnval. Detta måste jag kolla in! Eller inte.
Blogga lugnt my friend. Men akta dig, man blir lätt beroende :(

Till världens underbaraste