tisdag 27 februari 2007

Somliga säger att livet inte har någon mening, det bara "är". Jösses vad djupt.



"Men den kärlek jag pratar om är elden som brinner inom oss alla, den inre värme som hindrar våra själar från att frysa i förtvivlan om vintern. Det är kärleken till själva livet."

Jag vaknade sent. Åt frukost till lunch. Jochen kom förbi och vi bestämde oss för att besöka Rusta. Det visade sig vara en väldigt bra beslut. Förutom att jag köpte en massa pennor, vilket jag verkligen behövde - köpte jag en bok. En helt fantastisk bok. "Meningen med livet" av Bradley Trevor Greive, är en bilderbok med korta texter om människans tankar och frågor kring vad som är meningen med livet illustrerat med djurbilder. Jag kollade upp att författaren gjort fler böcker "En deppig dag", "Kära mamma", "En stressig dag" och "Vänner för livet". Jag är så intresserad av att köpa upp alla.

För efter jag läst en del i boken, var jag på ett helt otroligt bra humör. Det här är lite som jag brukar tänka och tycka. Eller åtminstone som mitt mål är att tänka. Och det är skönt att bli påmind om det. Det är så livsbejakande och härligt på alla sätt.

Sedan blev det lite arbete framför datorn, innan jag beslutade mig för att avsluta dagen med att se på film. Och inte vilken film som helst utan - A CINDERELLA STORY! Och jag förstår inte riktigt hur jag tänkte när jag kom fram till att det var just den filmen som jag ville se, men så blev det. Jag antar att det måste ha berott på att Hillary Duff hade Converse-skor på sig på en filmaffisch till denna film. Om jag hade en lätt negativ inställning till den från början, så var det ingenting mot vad den bjöd på. Detta var bland det mest klyshiga, tråkiga och töntiga jag sett på länge. Jag börjar mer och mer förstå varför jag kollar upp vad filmer får för betyg innan jag ser dem.

Nä, om jag varit Sverker Olofsson på Plus hade jag slängt A Cinderella Story i papperskorgen.

Förresten. Grattis metereolog Lage på Aktuellts och Rapports väderprognos. Du har namnsdag idag. Och hela svenska folket älskar dig. Du är så mysig. Imorgon har Anna namnsdag.

Inga kommentarer: