fredag 9 februari 2007

M'aime, m'aime pas

"You'll see when you move out it just sort of happens one day one day and it's just gone. And you can never get it back. It's like you get homesick for a place that doesn't exist. I mean it's like this rite of passage, you know. You won't have this feeling again until you create a new idea of home for yourself, you know, for you kids, for the family you start, it's like a cycle or something. I miss the idea of it. Maybe that's all family really is. A group of people who miss the same imaginary place. "


Det är snart alla hjärtans dag, och jag önskar att kärleken hade varit på min sida. Men kärleken är en otroligt komplicerad historia. Då och då, tror man sig förstå den - men så åter igen blir det komplicerat. Samma sak gäller den feminina människan. Tänk om man ändå kunde förstå sig på kvinnor bättre. Men samtidigt så skulle ju mystiken försvinna. När mina kompisar hamnar i romantiska möten så blir jag så avundsjuk. Fröken Cederbom har chockat på sistone med två dejter. Jochen ligger i som vanligt. V från Norrköping är så kärleksfullt lycklig sen ett halvår tillbaka. Hz har sin flickvän. Jag tror på romantiken, jag hoppas det snart är min tur - men jag antar att jag måste bli mer modig, eller ska jag ha mer tålamod?
Anledningen till att jag skriver så här sent på nattetid är ju självklart för att jag som så ofta tagit en kvällspromenad till Jochen, för att där ha blivit kvar några timmar med gemensam måltid och lyckliga tv-spelsminuter. Men på vägen hem for tankar som aldrig förr...
Ohh, ser verkligen fram emot lördag i alla fall! Singelafton på Kåren. Men ska jag tro på kärleken? M'aime, m'aime pas? Jag kastade snöbollen och hoppades på att träffa dess lucka. M'aime, m'aime pas? Jag träffade. Jag tror återigen på kärleken.
Just det, jag har en liten tragikomisk msn-diskussion som jag måste dela med mig av, läs och tolka själv:

J: Tja! Du kanske undrar vem jag är, varför jag addade och bla bla ? :)
R: hej, nej då, du är säkert en trevlig främling i en närliggande framtid
R: eller, vem är du?
J: hah. Helooo, jag heter Johanna! Ehrm, jag var Jockes tjej.. du vet ?
R: aha, ok...vem av dem
J: haha har han haft så många.
J: Den senaste, i guess ?

R: han har haft några tjejbesök i alla fall
J: kan tänka mig det, ja.
R: är det du som är den glada polskan som hjälpte honom att måla om?
J: Hah. nej ?
J: Men gud, har han haft en hel flock där. LOL .
J: Hm, jag är den som gick in i ditt rum tillsammans med honom och hälsade på dig.
J: Den han var med kåren , lr vare hette.

R: va! oj
J: haah vadå
R: det kommer jag inte ihåg
J: ärligt :-O
R: ja :$
J: MEN SLUTA
R: 8-)
J: Jag var med er o handla, panta burkar o hela köret ?
J: herrejises :P
R: PANTA BURKAR!?
R: du tar inte fel person nu?
J: jag vet inte :-O
J: han kanske gav mig nån annans msn :P
J: men vadå vem är durå
J: *fattar inget*
R: alltså, jag går i samma klass som Jocke
J: hm
R: men vi har två st. som heter Robert i klassen
J: men alltså
J: du bor inte i hans korridor ?
R: öhh, nej, men vi bodde väldigt nära varandra...ett tag
R: nu bor han inte i korridor längre
J: meh då äre ju inte du

R: hur såg killen ut som du trodde var jag?
J: men är du den robert som umgås med annika då ?
J: hm . typ kort hår.. :-O jag vet inte mer.. svart jacka.. välklädd :P
R: haha, aaaaaaaa!!!
R: nu vet jag
J: meh
J: äre du :-O

R: nu fattar jag
J: inte jag :P
R: jag har en kompis som heter Jocke, han bor inte i min korridor
R: men i min korridor bor det en Jocke!
R: det är ju han som du har varit hemma hos, vi har pantat burkar!
J: nu blev de många jocke
J: ja, haha
J: jag trodde jag var senil där ett tag. inte skrämmas sådär:P
R: hehe, sorry
J: hahaaha, shit rörigt
R: ja, men nu är allt uträttat

J: ja :D
R: hej, nu vet jag precis vem du är
J: haha tja :D
J: sen anledningen till att jag vill ha dig på msn . var för att jocke är ett AS, och du verkade schysst, så varför inte :D Fast, vi kan ta bort varann om det känns knäppt lr nåt
R: hehe, ok, visste inte att ni var så osams
J: hmm, jag vet inte om vi är så osams..
J: men han verkar ha fullt upp ändå me massa brudar så
R: jaha, var det så illa
J: nån schysst polska blandannat :P
R: haha, nä det var den andra Jocke :)
R: min klasskompis
J: aha, I see :D

J: asch, eftersom jag är rak på sak, måste jag ställa en fråga ! ihh.
R: shoot
J: När jag (och Jocke) gick in till dig.. Så kollade du på mig med en "uttalande" blick. ( Jag är tjej, så jag ser sånt ) Så, jag är nyfiken, vad menades med den ? Antingen var det en "åå.. fyy så hon ser ut.." .. eller motsatsen.. vilket ? Och försök inte prata bort dig ! ;

(VAD SVARAR MAN PÅ EN SÅDAN FRÅGA!?)

R: OJ! då får jag börja prata bort mig... jag tänkte nog inte att jag hade en uttalande blick, men om jag hade det så är det väl för att det var någon ny person som kom i vår korridor, och då man är van vid människorna som är i korrdoren och jag inte kände igen dig så kollade jag väl antar jag
J: hah okej då. Trodde det var en roligare blick än så.. men nåväl :P ajja.. haha
R: hehe ok, sorry
R: men du, jag måste faktiskt iväg nu
R: tjingeling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kärleken kommer och kärleken går, och ingen kan tyda dess lagar. / N. Ferlin

Kärleken kommer snart till dig min vän - låt oss hoppas att lördagen är dagen D!

...nu tillbaka till "Ridskolan 2".

mazuli sa...

Ååh vad glad jag blir att du skaffat en blogg :D Jag kommer läsa varje dag!

O kärleken är konstig. Den kommer alltid när man minst anar det. Så sluta leta! För när man väl gett upp hoppet inträffar det alltid.

Puss o kram från mazuli (tjejen du tydligen har det på G med)

jen sa...

Haha!
Men lilla Robert!

Iochförsig känner jag mig ungefär likadan nu vid denna tiden på året.. men det är inte så mycket och göra åt det..tror jag :S

Lycka till ikväller! :)