torsdag 8 februari 2007

"Jak sie masz? My name-a Robert. I like you. I like sex. Is nice!"

"This is your one opportunity to do something that no one has ever done before and that no one will copy throughout human existence. And if nothing else, you will be remembered as the one guy who ever did this. This one thing. "

Jag är en livsentusiast. Jag tror på att det alltid finns något att glädja sig åt, något vackert i det obetydelslösa. Jag vill inte kräva mycket av livet, jag vill vara en positiv och glad person. Livet och människan är ju det som egentligen betyder något. Varför inte ta till vara på minnesögonblick som tilltalar mig. Jag kan strunta i vad den övriga världen tycker om mig. Men samtidigt är det den övriga världen som bidrar till hur jag känner mig. Med samma tanke vill jag ju sprida att jag känner mig bra, allt är fint med mig, jag är lycklig. Jag tycker det är jätteviktigt med kompisar, och om någon är på dåligt humör så försöker jag muntra upp eller prata ut, och framförallt försöka sprida glädje. Sedan är det skönt att ha så bra vänner som jag faktiskt har, som jag verkligen kan prata ut med. Men det finns stunder som jag inte har lust att göra något annat än att lägga mitt huvud på en kudde och gråta ut. Känna smärtan från något som någon annan skulle tycka vara obetydelselöst, kan för mig vara väldigt viktigt. Men något ont för alltid något gott med sig. Här i min blogg ska jag vidare försöka skriva ner mina tankar, men framförallt vad som händer i mitt liv. Jag tror nämligen det kan vara skönt att skriva av sig, och det är roligt att kreativt få skapa helt personligt fritt, vad som helst. SIhsdfsdfsdfsfsdfsdnfLqkwqfqfloöfs-fäaåaädvådfafäeadaädäafd¨äefYäfsfsäfosdfsf/uadasfdausfjn. Det här har säkert aldrig någon skrivit förut.

Jag är trött idag. Jag besökte mitt kära Boulogner för en pubkväll igår. Jag, Jochen, G:son och Mazuli träffades på vägen. Smuttandes på kall äppelvin från Premier-pet-flaska gick vi i begaglig snabb takt genom snötäkta Skövde. Väl på plats, blev det både en cider, en cider till och några droppar whiskey. Hur kommer det sig att jag gillar whiskey förresten. Hur länge har jag gjort det? Är det bara något jag kommit på helt plötsligt? Ja, idag ska jag tycka om whiskey. Jag har aldrig gillat whiskey. Är det likadant med allt annat jag inte tycker om: jordgubbar, russin, filmjölk, maskrosor, American Pie-humor... Jag kanske gillar det om jag bara "går in för det" (som W skulle sagt det). Nä, jag hatar jordgubbar. Jag gillar whiskey. Varför vet ja inte.

Kvällen slutade till slut i utbytesstudenternas paradis - Xenia - där amerikanen pratade om att han lärt sig Zlatan-finter som han skulle visa mig på fredag (fan vad han snackar), polskorna över deras kärlek till Sverige... och Polen, och där en kompis's kompis till Mazuli fick äta kanel för att inte spy.

Imorgon har troligen en av årets bästa filmer premiär på bio -
Pan's labyrint. Tänk om den hade haft biopremiär i Skövde. Sällan. Men det får bli mitt mål att se den på bio i alla fall. Någonstans, inom kort.

1 kommentar:

mazuli sa...

Tydligen hade min kompis hällt kanel i munnen på skoj.Men han råkade hälla från den stora pipen så hon fick halva kryddburken i munnen.
Så hon började hostade stora moln av kanel!
Och kanel är tydligen det värsta hon vet. Så hon var lagom glad...