tisdag 13 februari 2007

Mera disk, mera disk, bara massor utav disk.

"Maybe you should cut your own hair'. Cause that can be so funny. It doesn't cost any money. And it always grows back. Hair grows even after you're dead. And people are just people, They shouldn't make you nervous. The world is everlasting, It's coming and it's going. If you don't toss your plastic, The streets won't be so plastic. And if you kiss somebody, Then both of you'll get practice. The world is everlasting. Put dirtballs in your pocket, Put dirtballs in your pocket, And take off both your shoes. 'Cause people are just people, People are just people, People are just people like you. People are just people, People are just people, People are just people like you."

Jag har tagit hand om mitt höga diskberg idag. Jag brukar samla på mig mycket disk på en gång, utav olika anledningar. Ofta brukar jag bjuda hem mina klasskompisar på lunch, och det brukar bli att vi lagar mat från scratch. Detta gör att det är tajt med tid, och när maten är uppäten är det för ont om tid att diska.

Igår var det en annan anledning. T'änkt var att jag skulle luncha med Jochen. Men när jag ringde honom, fick jag inget svar. Jag väntade, ringde lite senare - inget svar. Ringde ytterliggare lite senare, och fick tag på honom. Då fick jag svaret att han skulle äta mat efter Complex-mötet, som han sa skulle börja 16.00 (ett möte som jag också skulle gå på). Då klockan var typ 14.55 tog jag beslutet att värma fiskgratäng åt mig själv. Men så ringer Jochen 2 min senare och säger att mötet är kl. 15.30. Shit, pommes frites. Fiskgratäng tar ju minst 40 min i ugn. Så jag tog ut min fiskgratäng som fortfarande såg väldigt djupfryst ut, och lade tillbaka i förpackning - och in i frysen. Istället började jag med en pastasallad. Kokade vattnet till pastan. Köpte champinjoner och majs på burk på Time för 16:-. Började skära gurka och tomat. Blev färdig till 15.27. Stoppade in den i en burk med lock, tog med en kronärtskockspesto, bestick och tallrik (och en Premier-flaska så klart!). Därefter avnjöt jag en god måltid på Complex-redaktionen.

Men så var det detta med disken igen. Den stod ju kvar i köket. Och när jag kom hem från möte och plugg i bibban, så var det dags att gå till basketträning. Och när jag kom hem från basketträningen så var jag alltför trött för att börja diska. Därav mitt diskberg! Som jag idag tog itu med, jag känner mig så duktig. Vad skönt det är att kunna få förklara min livsituation, och mitt diskproblem på detta sätt. Jag älskar min blogg.

1 kommentar:

mazuli sa...

Jag älskar din blogg med!
Iväg o diska med dig nu.
Kram