lördag 10 februari 2007

Ont, det gör ont

"I hurt myself today To see if I still feel I focus on the pain The only thing that's real"

Aj. Jag har börjat spela inomhusfotboll på fredagar, igår var det andra gången. Vi var inte så många igår, det var bara Bäver och Wirre som var med. Men det var riktigt skoj i alla fall, en mot en - den siste fick vara målvakt. Jag spelade helt ok, men fick ändå stryk över Bäver varje gång (han hade mycket tur). Så när sista matchen skulle spelas, så gick jag in för det till 100% (som W skulle säga). Tog ledningen med både 1-0, och 2-0 - sedan kom det. En perfekt brytning av Bäver, själv blev säker både förvånad och paff, för kom lite snett med foten... "Aj". Jag hoppade på ett ben, la mig på rygg och drogs med min smärta. Det var en lättare stukning (eller nåt). Men 1 min 35 sek senare, var jag på benen igen och jagade mitt segermål. Strax därefter kom det, och jag fick äntligen vinna över Bäver.

Avslutade kvällen med att äta lyxmiddag (korv med potatissallad, ruccola), tända ljus, poppa popcorn och slå mig ner för att se "
Speed" på TV3 (som var rätt så dålig). BHM och finnen joinade den mysiga atmosfären efter ett tag. Mycket trevligt, men jag hade fortfarande ont. Och ont har jag fortfarande. Men efter lite alkohol i kroppen kommer det säkert att ta sig.

Det är ju nämligen singel-tema på Kåren ikväll, och så klart att jag ska vara där. Innan dess blir det förfest hos Mazuli med ett gäng sexare, G:son med polare och säkert en del andra. Skulle vara kul att testa Mojitos idag, men det får eftermiddagens öde bestämma.

Och Kårkatt kom ut igår! Med guldframsida! Ett mycket bra nummer känns det som, kul att vi får så bra respons på vårt slit av glada studenter som gärna vill läsa och titta i vår superba studenttidning.

2 kommentarer:

mazuli sa...

Jag säger bara: Fullt ös medvetslös! Sen kommer du inte ha ont längre. Varken i foten eller i själen.
Fest o vänner är bästa medicinen. Vi ses ikväll :D
Mojitos! Fruktdrinkar! wiiii

Anonym sa...

hej hej! ännu en bloggare i klassen :) trevligt!!!