tisdag 20 februari 2007

Temlor

"With an envelope, We'll enter buildings we might touch, I've got souvenirs but yesterday can't mean too much, Have we missed an opportunity? Whispers Chinese leaves a message, leaves a metaphor, For what once was gold and once was rich and now is poor, Have we missed an opportunity? And the trees lean to lend, Can I fold you in fourteen ways to depend not defend?"
Sen frukost. Checkade det sista innan jag lämnade in hemtentan. Lata mig. Kycklingsallad. Complex-möte. Handla på ICA Maxi. Var ensam på basketen, och då jag lovat att besöka G:son på fika efter basketen, blev det en sväng till Robban direkt. Och gissa vad som stod på bordet. Jättesmarriga semlor såklart! Och där var Hz och fröken Cederbom, och snart kom Jochen - och G:son i egen hög person. Sedan satt vi där och åt, pratade och skrattade! Och skrattade. Helt sjukt vad jag skrattade. En mycket fin kväll. Imorgon är en annan dag, och jag ser redan fram emot den. Livet är så ljuvligt, när allt flyter. Och visst flyter livet på just nu.

2 kommentarer:

mazuli sa...

Vad skönt att höra att det flyter på nu. Var lite orolig att du fastnat i (kärleks)träsket med tanke på ett av dina förra inlägg. Go for it Robbie! Because one day...
kram

Robert Karlsson sa...

Ähh, skulle jag ha fastnat i kärleksträsket. Psst. Det kommer snart, jag är ung :-).