lördag 24 februari 2007

Krikelin, Sexet och Jag


"Vi tröttnade på (skriket) som då utgjorde (stilen), vi brände det (skiten), sen vände väl (vinden). Och förhoppningsvis håller vi hungern vid liv, i våra tickeri-tårögda blåögda små liv. För det som kommer att ske har redan varit för dom som..., för vi vill tacka er som att ni hatade oss. Började på en pub på Mike och slutar väl där också, vi ska fan ha komedi tills innan slutet har nått oss."

Jag jobbar på studenternas egna uteställe, där endast studenter är välkomna - Kårhuset Boulogner (i folkmun Kåren). De som jobbar på Kåren är en del av Sexmästeriet. Igår var det den viktiga kvällen för alla medlemmar. Det var nämligen inspark. Alla som börjar jobba inom Sexmästeriet (i folkmun Sexet), måste lära sig hur det är att arbeta där innan den blir invald som Sexare. Och alla som blivit invalda får sedan bli insparkade. Igår var det - just det - Inspark! Mazuli och G:son blev insparkade! Grattis. Men sedan får jag inte avslöja mer detaljer, för allt som händer (nästan) inom Sexet, stannar inom Sexet.

Men för att avsluta kvällen snyggt, och då det kändes som rätt läge - så kom jag och G:son på den lysande idéen att vi skulle hänga på Aspen och Jochen till Skövdes i särklass sämsta uteställa - Krikelin! Krikelin är stället dit alla yngre testosterons beroende muskelknuttar och Volvo-arbetare med stor plånbok går. Och en massa gymnasietjejer - därav anledningen till varför vi besökte stället. Och när man går till Krikelin, så får man även tillträde till Cosmopol som är ett något trevligare alternativ - även om musiken till 90% är fullständigt katastrofalt dålig. Men denna gång luktade verkligen allt en blandning av svett och bajs, åtminstone på Krikelin. Och "Hockey, hockey, hockey hockey hockey" var tydligen en favoritlåt i den dansanta publiken. Det kunde knappast bli värre, men Skövde slutar aldrig att överraska.

När klockan var tio i två (alla uteställen stänger två här i Skövde), då Aspen försvunnit med bussen och G:son gått, så var jag och Jochen kvar för att slippa stå i kö, tog vi det lugnt lugnt. Därefter följde på några tjejer till Mode Grillen (obsververa den avsiktliga särskrivningen). På Mode Grillen luktade det som vanligt apa ifrån alla fulla människor som ville ha i sig en 15o grams polisbricka. Vi tog ett bord, jag ställde mig i kön för att beställa strips-tallrickar och läsk till gänget. Vi satt och pratade, när ett hopknögglat hamburgarpapper kom emot oss och rakt på en av tjejerna, hon med det vackra namnet Emilia. Hon kastade tillbaka pappret, och killen som kastade först blir sur. Han sitter kvar och muttrar högljutt över sitt missnöje. Planerar troligen något nytt dåd. Och så kom den - ketchupflaskan! Han slängde en halvliter av Slotts röda rakt i ryggen på mig. Jag frågade självklart med snäll ton varför han kastade ketchup på mig. Men han menade att han inte kastat någon ketchup. Ok, men om det var du som kastade, så kasta inte igen tack. DET VAR JU INTE JAG! Alright then, jag tror dig (...not).

KOLLA IN KRIKELINS / COSMOPOLS SAJT OM DERAS DJ:S - FRUKTANSVÄRT ABSURT ROLIGT!

Idag är det arbete på Kåren som gäller. Ser fram emot att blanda drinkar till fulla och odrägliga människor. Det låter som jag är sarkastisk - men det är riktigt kul. Och så finns det folk som är riktigt trevliga, särskilt en del som jag arbetar med. Det blir skoj! Hoppas få höra "The Prayer" på dansgolvet från G:sons DJ-bås.

2 kommentarer:

mazuli sa...

Apropå Krikelins Dj, vad är Damplåten för nåt? Vad har jag missat nu?

Insparken var grymt skoj men grymt yrsel/spy-framkallande...:P

Kram från Mazuli, numera även kallad National-lambo (...?)

Anonym sa...

Måste vara sjukt jobbigt att vara så smart som du. Hoppas du trivs i dina fula pullovers och ekonomi-tentor.