onsdag 21 februari 2007

Sommar, sommar, sommar...



"We'd like to know a little bit about your for our files. We'd like to help you learn to help yourself. Look around you all you see are sympathetic eyes, Stroll around the grounds until you feel at home."

Jag trodde att jag skulle bli sjuk. Jag trodde att det snart skulle bli vår. Jag trodde att fröken Hansson var en mardröm. Nu tror jag att jag trodde fel.

Nu längtar jag till sommaren. Då man kan springa runt i korta byxor och färgglada t-shirts. Då man kan spela kubb under en myggtät natt. Då man kan sova till 12.13, äta brunch vid 13.23, gå till stranden och bada vid 15.11, äta bärpaj med glass i solstol vid 18.53, dricka paraplydrinkar och dansa till Vamos ala playa vid 23.12 - och allt detta utan att veta vad klockan är. Jag vill ha sol, varm sol. Jag vill se alla säsonger av O.C., lyssna på musik i bärbar cd-spelare. Jag vill cykla till Söderköping och köpa glass. Jag vill grilla, ohh jag vill verkligen grilla. Jag vill ut och resa, och upptäcka världen. Och jag vill spela minigolf och bara vara ute - i stort sett hela tiden!

Tills dess ska jag underhålla mig med en underbar vinter och vår. Oj vilken härlig fortsatt vinter och kommande vår jag ska ha.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag längtar också till sommaren.

FY bövelen för all kall snö just nu. uäk!

Carro sa...

åhh jaa snart är det sommar! Va härligt det ska bli!! :) Såg att du skrivit till mig på min blogg!! Va roligt, och va kul att du också bloggar! Ska se till att länka till din blogg från min, om det är ok?? :)
Kram på dig vännen!!

jen sa...

ohh sommar!
spenderade min vecka i dublin där det var 15 grader varmt, strålande sol och alla körsbärsträd samt påskliljor blommade.. tror du att det var tråkigt och komma tillbaka till snöstormen i sverige?
bajs!