onsdag 2 maj 2007

Har du en modeblogg?


"wake me up, I'm about to give it up.hey hurry up, latley it's been hard enough.try to shut me up, when you now you should wish me luck.and you could beat me up, I'm heading for the top."

Oj. Nu var det länge sedan jag skrev i bloggen. Det har varit en väldigt lyckad valborgshelg i Borås. Det blev rundtur på stan där vi garvade åt allt och ingenting. Vi förflyttade oss till Hz:s mammas hus, där det var folktom då mamma Herzberg var utomlands. Så istället fyllde vi huset med oss själva - jag, Jochen, Hz, G:son, fröken Cederbom, Mikael, Linnea och Ida. Vi grillade. Jag och Jochen satte i oss varsinn pepparbiff - ruskigt gott, till det blev det potatissallad, ugnsvarmt bröd och tomatsallad. Men det blev ingen valborgseld, då vi tyckte det var lite kallt och inte kunde lokalisera någon bra på förhand. Istället hemmafest och utgång på Trä'gårn.

Trä'gårn var en trash-ställe. Det sprudlade en stark doft av svett och rök, det var trångt. Personalen var stressad och svettig. Det var ciderkladdiga bord. Det låg sönderslagna glas typ överallt. Toaletterna var översvämmade. Men det fanns ett dansgolv, och det fanns roliga människor. Stället var fyllt med en massa alternativa independentfolk med converse. Hz:s kompis Anders kände helt plötsligt för att dra foten bakom nacken, var nära på att ramla omkull men höll sig på benen och hoppdansade ett tag. Efter en stund gick vi ut på dansgolvet. DJ:n spelade underbart dansvänlig 60-talsmusik, Håkan Hellström, The Sounds, bra hiphopp, en del halvbra hårdrock och röjmusik bland annat Slagsmålsklubben! Jag tokdansade hela kvällen, har nog aldrig varit så genomsvett på ett dansgolv sen ja... jag vet inte vad. Det var sjukt kul! Så glad att slippa alla sommarplågor och överspelade gamla radiohits. Jag vill också passa på att tacka för värdskapet Hz (även Linnea). Det var mycket trevligt att hälsa på i Borås.

Jag kände att jag var fattig dagen efter, trots att jag inte köpt så mycket. Jag bestämde mig för att hålla i mina pengar. Det höll ändå tills jag kom till Knalleland och blev övertalad av Jochen att köpa en DVD-hylla för 500:- på Clas Ohlsson. Men den är riktigt bra och snygg. Plats för 96 DVD-filmer, glasdörr. Så den drog jag med mig på tåget, trots att jag hade klart större resväska än min resekamrater.

Förresten så måste jag påpeka att mina kompisar ser upp till mig eftersom jag har så många modebloggare som skriver i min blogg. Mycket kul tycker jag. Jag gillar mina modebloggsbesökare :-). Jag gillar dem så mycket så att jag fått en ny standardreplik varje gång jag ser en söt tjej med snygga kläder - "har du en modeblogg". Hittills har ingen sagt ja, jag inväntar med full spänning på den första som säger ja.

4 kommentarer:

Mickan sa...

Verkar som du hade en kalas valborg, trots att du kände dig fattig sen:)

Kerstin sa...

Ja, då måste jag med pipa till - och jag är en modebloggare. Puss.

Mill sa...

Låter som en rolig valborg tycker jag!

Haha! Det kommer nog inte dröja särskilt länge innan du får ett ja. Det dräller av modebloggare där ute!

AC sa...

Spännande att se när du stöter på den första modebloggaren... Let us know!!