måndag 7 maj 2007

För-sommar



"Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor.
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt.
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor"


Det var en underbart trevlig dag igår. Grillade hemma hos mys-Emma. Där var även Emmas pojkvän Rickard, Helene B, Alex, Svajjan, Evelina, Sune och två personer jag inte kom ihåg namnet på. Det blev vitlöksmarinerad fläskkotlett med potatisgratäng, sallad och apelsinsaft. Senare spelade vi ett brädspel som var en kombination av charader, Pictionary, frågesport och stava-rätt. Det var mycket kul. Jag och Emma var i samma lag, och vi ledde jättelänge. Vi var riktigt grymma... Men, mot slutet hände något. Vi fick svåra frågor och Helene och Svajjan fick lättare, och gick om. Men ok, de var rätt duktiga också. Fast jag är en ganska dålig förlorare, och jag och Emma ville verkligen vinna. Även de bästa kan förlora...

Idag har jag städat, välbehövligt. Lite kallt idag, men det känns ändå som sommaren närmar sig med stormsteg. Det är fyra veckor kvar av vår sista kurs i skolan. Därefter blir det skön sommarkurs och sommaraktivitet i fem veckor i Skövde - där efter är det tänkt att fara mot Paris (vara där i en fem dagar), och senare på sommaren åka till min mammas hemland Polen och även Tjeckiens huvudstad Prag. Det kommer bli en så underbar sommar
.
(PS. Har fortfarande inte hittat en enda söt tjej med fina kläder som har en modeblogg. Vad är detta!? Jag ska fortsätta att fråga random-tjejer).

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Härligt med grill - jag undrar när min säsongens första gång kommer att bli...

Mill sa...

Vad roligt det lät med spel. Måste nog plocka fram mina gamla!

Haha. Keep looking. Jag vet att det finns åtminstone en i Skövde.

Mickan sa...

grilla är bäst!! Och spel är himla kul! Låter som att ni hade roligt!!

Anonym sa...

JAG är en söt tjej med fina kläder O_O;; fast jag behöver inte blogga om dets.
Hur som helst har jag antagit din utmaning ;) bara att läsa ^_^ heido