söndag 6 maj 2007

Grindhouse


Nog för att Sin City var sexistisk och ointressant. Jag tröttnade på stilen efter ett tag. Och jag tror visserligen inte Grindhouse egentligen kommer att vara mindre sexistisk - snarare tvärtom. Det kommer troligen vara en film som skulle kunna kallas för en "typisk mansfilm". Quentin Tarantinos och Roberto Rodrigues samarbete resulterade i filmen som känns som en reproduktion av gamla c-filmer, mycket hud, mycket pang-pang och mycket action. Men allt känns snyggt ihoppackat, och jag är av någon konstig anledning sugen på att se det! Stor budget, snygg websajt och shysst musik i trailern. Allt känns som en lek skapade av regissörer med glimten i ögat och ett klappande hjärta för en genre som i första taget inte lyfts fram i finrummen direkt. Grindhouse sänds i två olika filmer uppdelade efter de olika regissörerna. Tarantinos är först ut - Grindhouse: Planet Terror har biopremiär i juni.

6 kommentarer:

mazuli sa...

Såg trailern till Grindhouse. Blev faktiskt väldigt besviken. Hade större tankar om Tarantino. Hela upplägget känns väldigt B och meningslöst...

Anonym sa...

Jag har aldrig gillat Tarantino och så kommer det förmodligen att förbli.

Joakim Aspelin sa...

Jag har aldrig gillat Tomas och så kommer det förmodligen att förbli.

// Jonas

M sa...

Jag är ganska likgiltigt inställd till Tarantino - han är varken urdålig eller superbra.

Btw, du har en tendens att hitta de aboslut snyggaste fotona till din blogg.

Robert Karlsson sa...

Jag tycker Grindhouseverkar intressant, även om jag är långt ifrån säker på att jag kommer att tycka om den.

Och tack för berömmet om mitt bildval, det gläder :-).

Anonym sa...

Jag är ganska likgiltigt inställd till Jonas - han är varken urdålig eller superbra.