lördag 19 maj 2007

The stars at night turned deep to dust


"As I looked upon the window, I realised I was on the wrong side. A few years ago I had a dream. Maybe one of them ran after some one else. Maybe the feeling just went away. I'm not sure that night really happen, or if it just was another dream. Melt me down into big black armour. Leave no trace. Of grace. Just in your honor. Lower me down"

"My Blueberry Nights"-teasern är som ett par blåbär i en skål med gammaldags vaniljglass, poetiskt vackert och förföriskt. Jag reflekterar sällan efter min önskan till att hitta en speciell person som luktar gott. Krama om. Kyssa i nacken. Dra fingret över ryggraden. Säga ett par ord till, och få svar. Så fort jag får nys om en kärlekshistoria utöver det vanliga, eller det vanliga - så börjar tankarna komma. Jag vill tycka om den speciella väldigt mycket, som tycker om mig tillbaka lika mycket, ska det vara så svårt att finna. Jag älskar det sorgliga och ömtåliga. Jag älskar det blyga och mystiska. Jag älskar det glada och påhittiga. Jag älskar det barnsliga och naiva. Men jag ljuger, jag tänker visst på detta ofta. Jag ser kärlekshistorier utspela sig överallt, hela tiden. Jag vill inte tycka synd om mig själv, men det gör jag. Men varför!? Vadå, jag om någon är väl lyckligt lottad egentligen. Man kan inte få allt, hela tiden. Jag får vara glad för allt jag får, njuta av allt som händer mig - för det är mycket som händer mig.

Idag köpte jag gammaldags vaniljglass, vad ljuvligt gott det var. Ohh, jag älskar teasern för "My Blueberry Nights". Nu ska jag lyssna på Cat Power med "The Greatest ändå tills jag somnar in i min fantasi där allt kan hända.

3 kommentarer:

Anne sa...

Alltså Cat Power och fina citat kan inte gå fel. Det låter mer sunt att drömma än att inte drömma alls.

AC sa...

Klart du ska drömma!! När man minst anar så...

Annie - PD sa...

Dröm på - sunt som bara den :)
Du skriver finfint också...