måndag 4 juni 2007

Var är mobilen?


Den här bilden kräver en förklaring. De som känner mig vet att jag kan glömma, tappa och förskingra föremål. Nu har det hänt igen. Igår snodde vi en soffa som stod utanför containern. Den var perfekt för utomhusbruk på vår terass. Där fick den stå, tänkte vi. Idag när jag vaknade så hittade jag inte min mobil. Vart kan den vara tänkte jag. Så jag gjorde det ända rätta, jag ringde den. Men ingen ringsignal ala "Fix You" hördes. Jag gick runt och letade, då jag kom på idéen. Den är säkert i utomhussoffan. Så jag sprang till uteplatsen för att kolla, då jag upptäckte att soffan var borta. Jag frågade Hoda, och hon sa att Skövde bostäder kastat den i containern, utan vår tillåtelse. Shit. Vi ringde den, men inget ljud. Jag hoppade in i containern och så ringde vi igen - JAG HÖRDE DEN! Så jag började leta. Hoda och Mazuli hjälpte till vid sidan om, och så efter många om och men så hittade jag den längst ner i helt perfekt skick. Slut.

2 kommentarer:

mazuli sa...

Puh! Tur att du hittade den! Annars hade vi vart tvungna att stämma skövdebostäder. Eller nåt. Är fortfarande besviken på att de snodde vår snodda soffa...

Anonym sa...

Haha... Du är allt bra rolig, Bobby!