fredag 8 juni 2007

Vad ska jag göra nu, vad ska vi göra nu?

"Det är sommar o grabbarna glider, Hänger runt i parken o smuttar på en cider, Solbrännan svider men ingen lider, alltid lika skönt då vi njuter av livet. Vad gör dvärgarna på dansgolvet? Men de får väl också dansa om dom vill"

Sommarkursen Stillbild och film har börjat, John och Dave verkar hur bra som helst. Och vi har fått kolla på Blowup - Förstoringen. Allt verkar vara tipptopp, vilken härlig kurs detta kommer bli. Jag har redan fått en uppgift: att visa upp en oredigerad filmsekvens med en förändring helt utan tiltning eller rörelse av kameran, utöver en zoom.

Jag har druckit kaffe och varit på stan med Emma & co. Hon var jättearg för att hon inte hittade mer än en bikini i hennes storlek som hon tyckte om. Det är synd om Emma. Men den hon köpte var fin.

Sedan var det Kårkatt-middag. Lite lamt, men god mat - gratis smakar alltid gott. Nu åker Hz och Jochen från Skövde över helgen. Emma åker till Skara sommarland imorgon. Hoda är i Trelleborg. Mazuli är i Göteborg. Johnny åker på kattvakt. Kvar är jag, G:son och fröken Cederbom som tapetserar Johannas lägenhet. Henrik är väl kvar också, men han vet man aldrig vart man har riktigt ;-). Men men, jag har en filmkurs att jobba med, sedan väntar en monsterdisk på mig. Imorgon kommer förhoppningsvis den nya bärbara datorn till Kårkatt.

Inga kommentarer: