fredag 1 juni 2007

Jag hittar nästan överallt


"Jag har matat katterna, jag har rastat alla hundarna"

Skövde har blivit kallt. Men det är här jag ska bo de närmaste fem veckorna. Visst kommer jag försöka förflytta mig någonstans, och hitta på något under denna tid, men samtidigt behöver jag spara pengar till Paris.

Skolan är slut. På bartömningen imorgon jobbar jag på Kåren och kommer troligen ha en stressig men rolig kväll i lilla baren. Vi hade det sista styrelsemötet igår på Filmfestivalen innan sommaren. Men då mycket förflyttades till ett senare tillfälle, kommer vi ha ett kort styrelsemöte på vår våravslutning också. I studenttidningen ska vi snart ha avslutningsmiddag. Annars har jag i stort sett inget planerat fram till torsdag nästa vecka då sommarkursen början. Det är rätt härligt faktiskt.

Jag ska börja köpa in och planera introduktionen för Kårkatts del, det ska bli himla kul - har en del idéer. För och främst måste vi städa upp på redaktionen och göra det mysigare och trevligare.

Jag har en stor lust att göra en dokumentär i sommar. Jag har tänkt på det länge. Det finns en gubbe som bor i en lägenhet. Gubben är ett original, och har massvis med åsikter. Det skulle vara himla coolt att lägga ner en massa tid på detta. Kanske skulle kunna fortsätta med den under dokumentärfilmskursen - eller om jag ska göra något helt annat då?

Skövde är inte så stort. Det är ingen sommarstad kanske? I Norrköping är jag född, där lever min familj. Men, trots att vädret spökar för tillfället så blir Skövde mer och mer en hemstad för mig.

Inga kommentarer: