söndag 10 juni 2007

Jag och min sommarkompis Emma


Bilden kommer från vastsverige.se

Under sommaren är det skönt att ha något att göra, och någon att hitta på något att göra med någon. I år heter min sommarkompis Emma, och är en helt perfekt sommarkompis.

Vi var på Skara Sommarland i fredags, i sällskap med Helene B och Nicklas. Vi åkte testade i stort sett alla vattenaktiviteter. Frittfall, fast i vatten, och Skruven var de läskigaste - de åkte jag och Nicklas. Men de andra åkte vi alla. Det var t ex avloppsröret (eller toaletten), en lång fors som vi åkte med en gul båt, och en vattenbana som gick ganska snabbt som vi också åkte med båt. Sedan kastade vi bollar, åkte några få karuseller och käkade mat. Det var jätteskoj.
Senare åkte jag, Emma och hennes pojkvän Rickard till Karstorp (ligger intill Ryd vilket är Ghettostaden i Skövde, motsvarighet Rinkeby/Hageby). Men det var väldigt fint där.

Igår gick jag och Emma på stan, åt glass och tittade i affärer. Det var härligt. Det har varit väldigt varmt varenda dag, hela dagarna typ 25-35 grader. Senare åkte Emma hem till Göteborg för att hälsa på mamma. Jag lagade mat med Henrik och festade till det lite med Henrik och Sigge. Vi avslutade kvällen med att gå till köttmarknaden Bogrens. Det var kul i början, men var ganska långtråkigt efter ett tag. Det var mycket folk, men hände väldigt lite och jag kände nästan ingen. Henrik och Sigge satt vid ett bord och pratade hela tiden, medan jag ville dansa.

Idag ska jag städa lite, sen ska jag förhoppningsvis träffa min allra bästa sommarkompis Emma som kommer hem vid 17. Vi kanske ska spela kubb ikväll, så himla kul!

Inga kommentarer: